دسر پاولووا (Pavlova) رو تا به حال امتحان کردین؟ این دسر جزو باشکوه ترین ها و خوشگل ترین دسر های دنیاست. در جهان، دسر پاولووا خیلی مشهوره و حتی سر مالکیتش دعواست! این دسر رو که هم استرالیایی و هم نیوزلندی میدونن، به افتخار بالرین معروف روسی، آنا پاولووا، نامگذاری شده. پاوولوای انار که از خامه و انار تازه تهیه میشه و بر پایه مرنگ هست، یک پیشنهاد عالی برای شب یلدا ست. چون درست کردنش خیلی آسونه و با درست کردن این دسر، میتونین سفره ی شب یلداتون رو بین المللی کنین و زیباییش رو چند برابر کنین! طعم دسر پاولووای انار هم خیلی عالیه و بافت ترد و نرمی داره. معمولا روی دسر پاولووا رو با خامه فرم گرفته و میوه تازه تزئین میکنن که این کار ترکیب رنگ محشری ایجاد میکنه. مخصوصا وقتی با انار و پسته تزیین بشه زیبایی منحصر به فردی داره. برای تهیه دسر پاولووای انار مواد اولیه خیلی عجیب و غریبی هم نیاز نیست و حتی اگه چیزی از مواد اولیه باقی موند میتونین کنارش دسر انار سه لایه و ژله انار ویترینی درست کنید و سفره شب یلداتون رو پربار تر کنید. همین الان هم میتونین مهارت آشپزی خودتون رو با درست کردن این دسر بین المللی خوشمزه و زیبا به چالش بکشید!

دسر پاولووای انار و پسته

مرحله اول:

سفیده های تخم مرغ را 30 دقیقه در دمای محیط قرار دهید. در این فاصله کف سینی فر یک کاغذ روغنی یا فویل قرار دهید. یک دایره به قطر 22 سانتیمتر کف کاغذ بکشید. کاغذ را برگردانید تا دایره پشت کاغذ قرار گیرد.

مرحله دوم:

فر را روی 121 درجه سانتیگراد قرار دهید. سفیده های تخم مرغ را داخل کاسه همزن بریزید و با سرعت متوسط بزنید تا فرم بگیرد و رد پره های همزن روی آن بماند ( حالت سافت پیک). 1 و نیم فنجان شکر را قاشق قاشق اضافه کنید و با سرعت بالا بزنید تا سفیده سفت شود و  وقتی همزن را بلند می کنید سفیده حالت سفت و خشک داشته باشد( حالت استیف پیک). 1/2 قاشق چایخوری وانیل و 1 قاشق چایخوری آب لیمو را اضافه کنید نشاسته ذرت را روی سفیده بپاشید و به آرامی ترکیب کنید.

%d8%af%d8%b3%d8%b1-%d9%be%d8%a7%d9%88%d9%84%d9%88%d9%88%d8%a7

مرحله سوم:

مواد را به اندازه دایره ای که کشیدید روی کاغذ روغنی بریزید و با قاشق دور تا دور آن را گرد کنید. بهتر است لبه ها کمی بلندتر باشد تا مواد راحتتر روی آن قرار بگیرند. سینی فر را به مدت 1 ساعت داخل فری که از قبل گرم شده قرار دهید. در این مدت به هیچ وجه در فر را باز نکنید تا پف پاولوا نخوابد. پس ازین مدت فر را خاموش کنید و اجازه دهید دسر پاولوا یک ساعت دیگر داخل فر بماند.

%d9%85%d8%b1%d9%86%da%af

مرحله چهارم:

در این فاصله شربت انار را آماده کنید. آب انار، عسل و 1 قاشق غذاخوری آب انار را داخل یک شیرجوش بریزد و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش بیاید. وقتی مایع به جوش آمد حرارت را کم کنید. اجازه دهید به مدت 30 الی 40 دقیقه ریز بجوشد، غلیظ شود و حجم آن نصف شود. شربت انار را داخل کاسه ای بریزید و اجازه دهید خنک شود.

مرحله پنجم:

خامه فرم گرفته، 1 قاشق غذاخوری شکر و 1 قاشق چایخوری وانیل باقی مانده را را داخل کاسه بریزید و با سرعت متوسط بزنید تا سفت و فرم گرفته شود ( حالت استیف پیک). بهتر است از قبل کاسه و پره های همزن را داخل یخچال یا فریزر قرار دهید تا سرد شوند.

مرحله ششم:

سینی فر را خارج کنید و مرنگ پخته شده را به آرامی از کاغذ روغنی یا فویل جدا کنید و روی بشقاب سرو قرار دهید.  خامه فرم گرفته را روی آن بریزید و پخش کنید. دانه های انار و پسته خرد شده را روی آن بپاشید. در آخر شربت انار را روی دسر بریزید و بلافاصله سرو کنید.

دسر پاولوا برای شب یلدا