سالاد لبو روسی

طرز تهیه: سیب زمینی ها، هویج و چغندر را در آب جوش بپزید اما مراقب باشید تا له نشوند. برای پخته شدن هر کدام از آنها به ترتیب تقریبا 15 تا 20 دقیقه، 25 تا 30 دقیقه و 40 دقیقه زمان لازم است.

پس از اینکه مواد خوب آبپز شدند، آنها را از آب جوش بیرون بیاورید و اجازه دهید تا خوب خنک شوند. سپس پوست سیب زمینی را بکنید و آن را خرد کنید. چغندر و هویج را نیز در ظرف جداگانه مکعبی خرد کنید.

ظرف سالاد را حاضر کنید و فیله های ماهی را در کف بریزید. به ترتیب نصف سیب زمینی، نصف هویج و نصف چغندر قرمز را به صورت لایه ای در کاسه بریزید و سه قاشق از سس مایونز را روی آنها پهن کنید و کمی نمک و فلفل بپاشید. مجددا همین لایه ها را تکرار کنید و در آخر دوباره سس مایونز باقی مانده و نمک و فلفل را روی سالاد بریزید و پس از حلقه حلقه کردن تخم مرغ های پخته، سالاد را با آنها تزئین کنید.

نکته: این سالاد در اصل با استفاده از فیله شاه ماهی خام تهیه می شود اما به دلیل نامطبوع بودن طعم ماهی خام، بهتر است از فیله پخته استفاده شود.

تزئین این سالاد خوشمزه می تواند متفاوت باشد و حتی می شود در ظروف کوچک و به صورت قالبی این سالاد را سرو کرد. سالاد لبو و ماهی یک وعده غذای کامل است.