اگر تا به حال پاستا آلفردو نخورده باشید حتماً اسم آن را شنیده اید. طرز تهیه سس آلفردو را هم قبلاً گفته ایم که مواد اصلی آن خامه، شیر و پنیر پارمزان هستند. البته با این سس غذاهای دیگری هم میتوان درست کرد، مثل پیتزا آلفردو، لازانیای آلفردو، خوراک سیب زمینی با سس آلفردو. اما معروف ترین این ها پاستا آلفردو است که از ترکیب پاستای پخته شده و سس آلفردو غلیظ و خوشمزه با مقداری مرغ تهیه میشود. برای تهیه این غذا میتوان از انواع پاستا استفاده کرد، مثل پاستا فوتوچینی که دستور آن را هم قبلاً گفته ایم. اما در دستور پخت ذکر شده در زیر از پاستا پنه استفاده میشود. با پاستا پنه هم که حتماً آشنا هستید: پاستا های فرمی لوله ای که دو سر آنها به شکل اریب برش خورده.

پاستا آلفردو

تهیه پاستا آلفردو سه مرحله اصلی دارد: 1- آماده کردن سس آلفردو؛ 2- پخت مرغ (البته میتوانید از مرغ بریان آماده استفاده کنید) ؛ 3- پخت پاستا. اگر از مرغ آماده استفاده کنید تهیه پاستا آلفردو زمان زیادی نیاز ندارد. در دستور پخت زیر از یک مرحله اختیاری هم استفاده شده که بسته به سلیقه میتوانید آن را حذف کنید. آن هم ریختن پنیر موزورلا و پودر سوخاری روی پاستا و قرار دادن آن داخل فر است (شعله بالای فر یا برویلر).

طرز تهیه پاستا آلفردو:

اول از همه داخل قابلمه ای آب و مقدار کافی نمک بریزید و آن را روی شعله قرار دهید تا جوش بیاید. سپس پاستا پنه را در آب جوش بریزید تا پخته شود. پاستا پنه پخته شده را زیر آب سرد آبکش کنید و آن را کنار بگذارید.

کره را داخل تابه ای بریزید و روی شعله قرار دهید تا آب شود.

پاستا آلفردو

وقتی کره آب شد، 2 پیمانه خامه و 1 پیمانه شیر را به تابه اضافه کنید.

پاستا آلفردو

پنیر پارمزان رنده شده را روی بقیه مواد بپاشید. هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند. بگذارید سس آلفردو روی شعله ملایم گرم شود و هر چند دقیقه یک بار آن را هم بزنید.

پاستا آلفردو

بعد از چند دقیقه سس شروع به غلیظ شدن می کند.

پاستا آلفردو

پوست مرغ بریان را جدا کنید و گوشت آن را با چاقو تکه تکه کنید. حال 3 پیمانه مرغ را داخل سس آلفردو بریزید. نصف پیمانه آب مرغ، 1/8 قاشق چایخوری پودر سیر، نصف قاشق چایخوری آویشن و نصف قاشق چایخوری تخم گشنیز را هم اضافه کنید و مواد را زیر و رو نمایید.

پاستا آلفردو

سس را بچشید و مقدار نمک و فلفل آن را تنظیم کنید. بگذارید 3-4 دقیقه دیگر روی شعله بماند تا مرغ به خوبی گرم و سس کمی غلیظ تر شود.

در این مرحله میتوانید سس را روی پاستا بریزید و به همین شکل پاستا آلفردو را سرو کنید.

پاستا آلفردو

اما اگر میخواهید روی پاستا را پنیری و برشته کنید شعله بالای فر را روشن کنید و بگذارید فر گرم شود. دیس گود مناسب فر را با کمی روغن چرب کنید. پاستا را داخل آن بریزید و کف ظرف به طور یکنواخت پخش کنید.

پاستا آلفردو

سپس سس آلفردو را روی آن بریزید. 1 پیمانه پنیر موزورلای رنده شده را روی مواد بپاشید. حال نوبت به پودر سوخاری میرسد. البته این مرحله هم اختیاری است. فقط در صورتی که دوست دارید روی پاستا برشته شود، نصف پیمانه پودر سوخاری روی پنیر بپاشید.

پاستا آلفردو

حال دیس پاستا را داخل فر قرار دهید. زمان ماندن در فر کاملاً بستگی به فر شما دارد. اما معمولاً بیشتر از 5 دقیقه طول نمیکشد. پنیر باید ذوب شود و پودر سوخاری قدری برشته و طلایی رنگ شود (مراقب باشید پودر سوخاری نسوزد). پاستا آلفردو پنیری برشته شما آماده است. تا سرد نشده آن را سرو کنید. نوش جان!

پاستا آلفردو پاستا آلفردو

نکته: در صورتی که قصد ندارید پاستا آلفردو را در فر قرار دهید بهتر است، خود پاستا را کمی دیر تر بپزید (همزمان با تهیه سس). تا پاستا موقع سرو سرد نباشد.

برای روی پاستا آلفردو میتوانید از سبزیجات مختلف مثل جعفری خرد شده، نخود فرنگی یا کلم بروکلی ساتفاده کنید.