طرز تهیه کیک پسته ای

فر را تا دمای 175 درجه سانتی گراد گرم کنید.

قالب مورد نظرتان را کمی به کره آغشته کنید و یک عدد کاغذ روغنی داخل آن بیندازید. پسته ها را به کمک گوشکوب برقی یا غذا ساز به پودر تبدیل کنید. سپس آرد، بکینگ پودر، پودر هل و نمک را با آن مخلوط کنید.

  pistachio cake1

در یک کاسه کوچک شیر و وانیل را باهم مخلوط کنید.

کره و شکر را نیز با سرعت متوسط در ظرفی دیگر خوب باهم هم بزنید. تخم مرغ ها را تک به تک به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید. سرعت مخلوط کردن را کم کنید و به ترتیب مخلوط آردی پسته و شیر را در چند مرحله و یکی در میان اضافه کنید طوری که آخرین مخلوطی که اضافه می کنید پودر پسته ای باشد. آب پرتقال را در آخر به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

  pistachio cake2  

مواد را در قالب بریزید و به مدت 30 تا 40 دقیقه در فر قرار دهید تا کیک پخته شود و پس از فرو کردن چنگال در آن مواد به آن نچسبند.

نکته: می توانید قبل از اینکه مواد را به قالب انتقال دهید کمی پسته ی خرد شده به آن اضافه کنید.

کیک پسته ای با سس شیر

کیک پسته ای با سس شیر بافتی نرم و طعمی عالی دارد و نسبتاً به سادگی تهیه می‌شود. در تهیه این کیک پسته ای، مواد خشک و تر به تدریج با هم مخلوط می‌شوند و نیاز به هم زدن زیادی هم نیست. این روش مخلوط کردن مواد باعث می‌شود کیک شما بسیار نرم شود. سس شیر هم فقط با پودر قند و کمی شیرتهیه می‌شود. برای تزیین کیک می‌توانید از کمی مغز پسته خرد شده استفاده کنید. به همین راحتی کیک پسته ای با سس شیر آماده می‌شود و می‌توانید آن را به عنوان یک عصرانه خوشمزه در کنار عزیزانتان میل کنید.

طرز تهیه: ابتدا، فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم شود. یک قالب لوف با سایز متوسط را با کمی کره ذوب شده یا روغن چرب کنید و کنار بگذارید. همه مواد خشک یعنی آرد، بیکینگ پودر، جوش شیرین و نمک را در کاسه ای با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.

شکر و کره را با غذاساز، همزن برقی یا دستی آن قدر بزنید تا سبک شود و رنگ روشنی پیدا کند. وانیل و تخم مرغ را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مایه یکدست شود.

کیک پسته ای با سس شیر

حدود ۱/۳ از مواد خشک را روی مواد تر بریزید و زیر و رو نمایید. سپس نصف ماست را اضافه کنید و مجدداً کمی هم بزنید تا تقریباً مخلوط شود. حال نیمی از مواد خشک باقیمانده را بریزید. هم بزنید. در آخر، ماست باقیمانده را با بقیه مواد خشک اضافه کنید و فقط در حدی هم بزنید که مواد با هم مخلوط شوند.

کیک پسته ای با سس شیر

خلال پسته و پودر پسته را به مایه اضافه کنید (یک مشت از خلال پسته را برای تزیین کیک کنار بگذارید). مایه را زیر رو رو کنید و بعد آن را داخل قالب چرب شده بریزید.

کیک پسته ای با سس شیر

کیک پسته ای را حدود ۴۵ دقیقه در فر بپزید. پخته بودن کیک را با فشار دادن خلال دندان داخل آن تست کنید.

کیک پسته ای با سس شیر

بگذارید کیک خنک شود و در این مدت سس شیر را تهیه کنید. دو قاشق شیر روی پودر قند بریزید و آن را هم بزنید. اگر سس خیلی غلیظ است مقدار بیشتری شیر اضافه کنید تا به غلظت دلخواه برسید.

کیک پسته ای با سس شیر

سس را روی کیک بریزید و بعد مقداری خلال پسته روی آن بپاشید. کیک پسته ای با سس شیر آماده سرو است. نوش جان!

کیک پسته ای با سس شیر