تاکو مکزیکی چیست ؟ تاکو غذای مکزیکی خوشمزه از ترکیب مزه های مختلفیه که شما رو به وجد میاره. معمولا تاکو مکزیکی با گوشت های متنوعی تهیه میشه که تاکو ماهی یکی از انواع اون هست. در اصل این غذا با نان ترتیلای ذرت سرو میشه و داخل ساندویچ و روی گوشت، انواع مخلفات رو به همراه پنیر چدار یا پنیر موزارلا قرار میدن تا ترکیب عالی ای ایجاد بشه.

تاکو با نان ترتیلا

در این مطلب ما می خوایم به طور کامل در مورد تاکو باهاتون صحبت کنیم. بعد از آماده کردن مواد میانی، قراره دو روش برای تهیه نان تاکو بهتون آموزش بدیم. و در ادامه هم بهتون میگیم که چطوری می تونین تاکو با ادویه و طعم دهنده ی بیشتر تهیه کنین و ساندوچیتون رو با چه چیزهایی سرو کنین تا فوق العاده تر بشه. بعد از تهیه این غذا اگه از طعم و آشپزی غذاهای مکزیکی که با نان ترتیلا تهیه میشن لذت بردین؛ پیشنهاد می کنیم از کسادیای پنیری و چیپس ترتیلا هم غافل نشین. در ادامه طرز تهیه تاکو مکزيکي خوشمزه و آسون رو به شما تقدیم می کنیم.

 

طرز تهیه تاکو مکزیکی

 

مرحله اول: پخت گوشت

یک تابه نچسب با قطر حدودا سی سانتی متری بردارید. آن را روی حرارت متوسط قرار دهید. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون در تابه بریزید تا داغ شود.

حالا تکه های بزرگ گوشت چرخ کرده را اضافه کنید. آن ها را با فاصله در روغن بگذارید. و مقداری نمک و فلفل روی گوشت ها بپاشید.

اجازه دهید زیر گوشت ها قهوه ای رنگ شوند. حدودا سه دقیقه زمان لازم است. سپس تکه های گوشت را بچرخانید. آن ها را از هم باز کنید تا تمام گوشت به مدت دو دقیقه خوب تفت بخورد.

 

پختن گوشت گاو

مرحله دوم: افزودن ادویه تاکو

سیر تازه را خرد کنید. سپس سیر را به همراه پودر چیلی، زیره و پودر پیاز روی گوشت بریزید و یک دقیقه مواد را با هم تفت دهید. حالا استاک مرغ و سس گوجه فرنگی را اضافه کنید.

 

افزودن سس گوجه فرنگی

مرحله سوم: سرو

تمام مواد میانی تاکو مکزیکی را روی حرارت ملایم خوب تفت دهید تا حجم سس کم و غلیظ شود. حدودا 3 تا 5 دقیقه برای این کار کافی است.

آماده کردن مواد میانی

تاکو مکزيکي را به صورت داغ با ترتیلای ذرت، کاهو، پنیر چدار، گوجه فرنگی و مواد دلخواه دیگر سرو کنید.

 

ساندویچ تاکو مکزیکی

.

طرز تهیه نان تاکو مکزیکی (روش اول)

 

- ابتدا به کمک دستور نان ترتیلا مواد آن را آماده کنید و شکل دهید. سپس برای پخت ترتیلای ذرت مناسب برای تاکو؛ می توانید از تابه نچسب استفاده کنید. مقداری روغن زیتون یا روغن گیاهی دیگر در آن بریزید و تابه را روی حرارت متوسط بگذارید. به طور خلاصه، هر طرف از نان ترتیلا به 15 تا 20 ثانیه زمان نیاز دارد تا قهوه ای رنگ شود و بپزد.

- برای پخت هر طرف از نان ترتیلا حدودا سه چهارم قاشق چایخوری روغن نیاز دارید. می توانید اول نان را در روغن بغلتانید یا با قلمو آن را چرب کنید و بعد بپزید.

- هم چنین می توانید ترتیلاها را بدون روغن بپزید. هر طرف آن ها را حدودا ده ثانیه گرم کنید تا قابل انعطاف و نرم شود. سپس نان را درون بشقابی بگذارید و روی آن را با فویل یا درب قابلمه بپوشانید تا برای استفاده آماده شود.

 .

طرز تهیه تاکو با نان ترتیلا (روش دوم)

 

- مانند روش قبل مواد و نان ترتیلا ذرت را آماده کنید. فر یا ماکروویو را روشن کنید. نان ها را در آن بگذارید تا کمی گرم شوند. به کمک یک قلموی مناسب، یک لایه نازک از روغن کانولا روی نان ها بمالید. سپس فر را روی درجه 190 درجه سانتی گراد یا 375 درجه فارنهایت تنظیم کنید. حالا هر نان را مثل عکس، روی دو میله از فر قرار دهید.

 

پخت نان تاکو در فر

- پس از 10 الی 12 دقیقه نان ساندویچ تاکو مکزیکی شما آماده است.

 

نان مخصوص تاکو مکزیکی

.

نکات کلیدی تهیه تاکو مکزیکی

- برای کم کردن کربوهیدرات این غذا می توانید به جای نان ترتیلا از برگه های کاهو برای سرو استفاده کنید. به این ترتیب میتوانید از تاکو در برنامه های غذایی مثل نمونه رژیم کتوژنیک هم استفاده کنید.

- از دیگر انواع تاکو می توان به تاکو مرغ مکزیکی یا تاکوی بوقلمون اشاره کرد. تاکو مکزیکی مرغ و بوقلمون را هم می توان به همین روش گفته شده در دستور تهیه کرد.

- اگر میخواهید دقیقا بدانید که ادویه تاکو مکزیکی چیست باید گفت که موارد گفته شده در دستور تقریبا همان ادویه مخصوص تاکو است. اما در صورتی که میخواهید به تاکوهایتان طعم بیشتری بدهید می توانید به جای پودر پیاز از پیاز خرد شده و پیاز حلقه ای در ساندویچتان استفاده کنید. کمی پونه کوهی، گشنیز و پاپریکا اضافه کنید. هم چنین هنگام سرو از آب لیموی تازه، گواکامولی، خامه ترش، سس سالسا و آووکادوی خرد شده استفاده کنید.

- دستور تهیه این غذای مکزیکی خوشمزه از سایت های cookingclassy و mexicanplease ترجمه شده است.