مارمالاد و مربا جزء خوراکی های خوشمزه ای هستند که خیلی ها اون رو با پنکیک ساده یا نان تست می خورن. حتی می تونید اون را با نون معمولی و کره یا خامه میل کنید که خیلی هم عالی می شه. از اونجایی که موز میوه پرطرفداریه، یکی از مارمالادهایی که شاید دوست داشته باشید امتحان کنید مارمالاد موز هست. برای تهیه این مارمالاد از موزهای رسیده استفاده کنید تا کیفیت نهایی کارتون بالا باشه.

اگه از موزهای که سیاه شدن استفاده کنید قطعا رنگ مارمالاد شما خوب نمیشه و زحمتتون هدر میره. تفاوت مارمالاد با مربا اینه که مارمالاد حالت ژله ای داره و میوه ها توش له می شن. اما مارمالاد موز رو میشه له نکرد و تکه های موز رو توش سالم بزارین. اگه مارمالاد رو به طور صحیح توی شیشه هایی با در محکم نگهداری کنید، می تونید مدت زیادی ازشون مصرف کنید، اما در کل بهتر کمتر درست کنید و تازه میل کنید؛ زیرا این نوع مارمالاد خیلی هم سریع آماده میشه.

مارمالاد و مربا رو باید توی یخچال نگهداری کنید. یک مارمالاد خوب باید غلظت مناسبی داشته باشه اما نباید مثل عسل کشدار باشه. مارمالاد موز هم مثل مارمالاد توت فرنگی، مارمالاد انجیر و مارمالاد کدو حلوایی خیلی خوش طعم و خاصه. بهتون پیشنهاد میدم حتما درستش کنید و از خوردن اون در کنار خانواده لذت ببرید. با تهیه این خوراکی خوشمزه یک وعده صبحانه فراموش نشدنی رو برای خودتون رقم می زنید، همچنین مطمئن هستید که یک صبحانه سالم و بدون ماده نگهدارنده می خورید.

 

طرز تهیه مارمالاد موز

1- موزها را به صورت حلقه حلقه برش بزنید.  

2-  تمامی مواد اولیه شامل موز، وانیل، آب پرتقال، شکر و آب لیمو ترش را در یک ماهیتابه نچسب بریزید و خوب مخلوط کنید.

  مخلوط کردن مواد اولیه مارمالاد موز  

3-  ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید تا زمانی که مارمالاد موز شروع به جوشیدن کند و شکر در آن حل شود. آن را هم بزنید تا موزها نسوزند.

 

4- وقتی شکر حل شد حدود 15 تا 20 دقیقه زمان بدهید تا مارمالاد با حرارت ملایم بپزد و به غلظت مناسب برسد. زمانی که مارمالاد حالت ژله ای پیدا کرد آماده است و باید شعله را خاموش کنید. چند دقیقه زمان بدهید تا خنک شود سپس به شیشه های مخصوص مربا انتقال دهید.

  پخت مارمالاد موز  

5-  اگر تکه های موز سالم مانده اند و شما دوست ندارید با استفاده از گوشتکوب برقی، دستی یا میکسر آنها را کاملا له کنید.

نکات کلیدی برای تهیه مارمالاد موز

- این مارمالاد موز باید ظرف مدت سه ماه حتما مصرف شود. - بعد از باز کردن درب شیشه حتما آن را در یخچال نگهداری کنید.

- سعی کنید مارمالاد شما خیلی غلیظ نشود زیرا پس از سرد شدن سفت می شود.

- به یاد داشته باشید در هنگام پخت درب ظرف مارمالاد باز باشد تا رنگ آن تغییر نکند، همچنین مرتب هم بزنید تا موزها به کف تابه نچسبند و نسوزند.

- قبل از خاموش کردن حرارت اگر روی مارمالاد کف کرد حتما آن را با یک قاشق تمیز بردارید. زیرا اگر کف روی مارمالاد موز وارد آن شود رنگش را تیره می کند و کیفیت کار شما پایین می آید.

- ظرفی که برای پختن مارمالاد استفاده می شود بهتر است تفلون باشد.