پیتزا غذای معروفیه و تقریبا تمام مردم جهان بهش علاقه دارند. از معروف ترین پیتزاها میشه به پیتزا مخلوط، پیتزا رست بیف و پیتزا پپرونی اشاره کرد، اما اگه به دنبال یه پیتزای متفاوت و خاص هستید باید پیتزا گل کلم رو امتحان کنید. این پیتزا با مواد گیاهی تهیه میشه و کربوهیدرات پایینی داره، از طرف دیگه درصد فیبر و پروتئینش بالاست و میشه گفت یه غذای کاملا سالم و مقوی به حساب میاد.

درست کردن پیتزا گل کلم سخت نیست اما کمی حوصله و دقت می خواد و در نهایت طعم و عطرش قطعا شما رو شگفت زده می کنه. توی دستور پخت این پیتزا از آرد نارگیل استفاده میشه، وجود این آرد خوشمزگی پیتزا رو بیشتر می کنه؛ اما اگر به آرد نارگیل دسترسی ندارید می تونید اون رو حذف یا با یه آرد دیگه جایگزین کنید.

طرز تهیه پیتزا گل کلم

مرحله اول: گل کلم ها را خرد کنید.

نصف گل کلم ها را در غذا ساز بریزید و آن را روشن کنید و حدود 30 ثانیه آن ها را خرد کنید تا به اندازه دانه برنج در آیند. سپس، همین کار را برای نصف دیگر گل کلم ها نیز انجام دهید تا آن ها هم خرد شوند. گل کلم های خرد شده را حدود پنج دقیقه در مایکروویو قرار دهید یا همه آن ها را درون قابلمه ای با 3 سانتی‌ متر آب بریزید و درب آن را بگذارید و اجازه دهید 5 دقیقه بجوشد، همچنین میتوانید گل کلم ها را بخارپز کنید.

  خرد کردن گل کلم

مرحله دوم: گل کلم ها را کاملا خشک کنید.

برای تهیه پیتزا گل کلم فر را با دمای 220 درجه سانتی گراد گرم کنید و روی سینی فر یا تابه پیتزا را با کاغذ روغنی بپوشانید و کنار بگذارید. اجازه دهید گل کلم ها به مدت 15 دقیقه خنک شوند. هنگامی که به اندازه کافی سرد شدند، آنها را به حوله کاغذی یا تنظیف منتقل کنید و فشار دهید تا رطوبت اضافی خارج شود. این کار را تا وقتی ادامه دهید که مطمئن شوید گل کلم ها خشک شده اند و هیچ آبی ندارند. برای کیفیت بهتر غذا حتما این مرحله را با دقت انجام دهید.

  گرفتن آب گل کلم

مرحله سوم: پیتزا گل کلم را آماده کنید.

گل کلم ها را در یک کاسه بزرگ بریزید، سپس تخم مرغ، پنیر موزارلا، پنیر پارمزان، آرد نارگیل، پودر سیر، اورگانو، نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید. آن ها را هم بزنید تا مخلوط شود و یک خمیر نرم به دست آید. خمیر را در وسط کاغذ روغنی که از قبل آماده کرده اید، بگذارید و آن را پهن کنید تا دایره ای با قطر 22 الی 24 سانتی‌ متر و با ضخامت حدود نیم سانتی متر تشکیل شود. خمیر را به مدت 20 دقیقه بپزید تا لایه رویی آن برشته و کمی طلایی شود.

  برشته کردن خمیر گل کلم  

سس و پنیر پیتزا را بر روی خمیر برشته پخش کنید و 5 تا 10 دقیقه دیگر بپزید تا پنیر آب شود. در پایان شعله بالایی فر را روشن کنید تا پنیر طلایی رنگ شود ولی حواستان باشد که پنیر نسوزد. پیتزا گل کلم را از فر خارج کنید و بگدارید چند دقیقه خنک شود، سپس آن ها را به 8 برش تقسیم و سرو کنید.

نکات کلیدی برای تهیه پیتزا گل کلم

- می توانید تکه های باقی مانده رادر  ظرف دربسته تا 3 الی 4 روز نگهداری کنید؛ زمانی که خواستید پیتزا را میل کنید، آن را در مایکروویو  یا فر داغ کنید. - از سبزیجاتی همچون قارچ، پیاز، فلفل دلمه ای و ... می توانید برای روی پیتزا استفاده کنید.   - دستور پیتزا گل کلم از پیج ambitiuskitchen ترجمه شده است.