ته چین یکی از آن غذاهایی است که همه عاشقش هستند. البته بیشتر ما با شنیدن این کلمه یاد ته چین مرغ  یا ته دیگ ته چینی می افتیم که همراه خیلی از غذاهای رستورانی سرو میشود. شاید اسم ته چین قورمه سبزی را کمتر شنیده باشید اما جالب است بدانید با خورش های مختلف مثل قورمه سبزی و قیمه هم میتوان ته چین خوشمزه ای درست کرد. قورمه سبزی بدون اغراق محبوب ترین خورشت ایرانی است. پس اگر شما هم مثل ما قورمه سبزی دوست دارید در تهیه این ته چین قورمه سبزی خاص و بسیار خوشمزه شک نکنید.

حتما برای شما هم پیش آمده که خورشتی مثل قورمه سبزی را تهیه کنید و مقداری از آن در یخچال بماند. اما شاید دوست داشته باشید روز بعد غذای جدیدی میل کنید. میتوانید خیلی راحت چند پیمانه برنج خیس کنید. ماست و زعفران و روغن را آماده کنید و با خورشت اضافی که در یخچال دارید یک ته چین خوشمزه درست کنید. برای آموزش تصویری طرز تهیه ته چین قورمه سبزی و نکات کلیدی این مطلب را دنبال کنید.

طرز تهیه ته چین قورمه سبزی

مرحله اول:

اگر قورمه سبزی شما آب زیادی دارد بگذارید چند قل بخورد. باید آب خورش شما گرفته شده و غلیظ شود. بهتر است برنج را هم از یک ساعت قبل در آب بگذارید تا خیس بخورد. زعفران ساییده را روی ماست بریزید و بگذارید رنگ آن باز شود.

زعفران و ماست ته چین

مرحله دوم:

مثل همیشه برنج را با آب، چند قطره روغن و یک قاشق چایخوری نمک در قابلمه بریزید و روی شعله متوسط بگذارید. برنج را کمی دون تر از همیشه بردارید. طوری که وقتی یک دانه از آن را بین انگشتانتان میشکنید وسطش یک نقطه خیلی کوچک سفید باشد.

مرحله سوم:

تخم مرغ را در کاسه نسبتا بزرگی بشکنید و با چنگال بزنید. سپس ماست زعفرانی و روغن را هم به آن اضافه و مخلوط کنید. برنج را آبکش کنید و با این مخلوط به خوبی ترکیب کنید.

میکس ته چین و برنج

مرحله چهارم:

نصف بیشتر مخلوط برنج را در قابلمه بریزید. وسط آن را گود کنید و قورمه سبزی را داخل آن بریزید. حال بقیه برنج را روی آن بریزید طوری که کاملاً سطح قورمه سبزی را بپوشاند و با دیواره قابلمه نیز تماسی نداشته باشد.

مراحل ته چین قورمه سبزی

حدود 10 دقیقه روی شعله متوسط بگذارید و سپس شعله را کم کنید. بعد از حدود 45 دقیقه تا 1 ساعت ته چین قورمه سبزی شما آماده سرو است. نوش جان!

اسلایس ته چین قورمه

نکات کلیدی تهیه ته چین قورمه سبزی:

- توجه کنید قورمه سبزی شما باید کاملاً آبش گرفته شده و غلیظ باشد. در غیر این صورت ته دیگ ته چین شما خوب از آب در نمی آید و حالت خمیری پیدا میکند.

- میتوانید به جای تکنیک زعفران روی ماست سرد، از زعفران دم کرده هم استفاده کنید. اما مراقب باشید که باید حتما زعفران دم کرده شما غلیظ باشد.

- برای تهیه ته چین از ماست غلیظ استفاده کنید. اگر ماست شما نمک دارد مقدار نمک برنج را کمتر کنید.