باترکریم شکلاتی یه نوع روکشه که می تونید برای تزیین کیک شکلاتی با گردو، کیک تولد یا هر نوع کیک و کاپ کیکی  که قبلا یاد گرفتید، استفاده کنید. درست کردن باترکریم خیلی وقت زیادی لازم نداره. به همین خاطر بهتره استفاده از انواع آماده ای که در مغازه ها هست رو فراموش کنید.

همه ما کیک هایی که سس شکلاتی دارند مثل کیک براونی رو دوست داریم. کلا شکلات یه خوراکی خوشمزه است که کمتر کسی میتونی ازش چشم پوشی کنه. حالا اگه باترکریم شکلاتی برای تزیین انواع کیک ها استفاده بشه قطعا خیلی معرکه میشه.

  کیک با روکش باترکریم  

کره از مواد اصلی برای تهیه باترکریمه و بدون اون نمی تونید درستش کنید. همچنین این نکته رو هم در نظر داشته باشید که باید از پودرشکر یا همون شکر شیرینی پزی استفاده کنید. اگر از شکر دانه درشت استفاده کنید بافت باترکریم لطیف نمی شه. اسانس وانیل نیز طعم خیلی خوبی رو با پودر کاکائو به وجود میاره. بنابراین اگر این باترکریم رو درست کنید بدون شک عاشق مزه اش می شید.

 

طرز تهیه باترکریم شکلاتی

 

1- برای تهیه باترکریم شکلاتی باید از یک همزن استفاده کنید که سر خمیر درست کن داشته باشد. کره را داخل یک کاسه سایز متوسط استیل یا شیشه ای بریزید. سپس با دور متوسط همزن آنقدر بزنید تا کمرنگ شده و پف کند. تقریبا رنگ آن باید سفید شود.

 

2- پودر شکر و پودر کاکائو را به ظرف اضافه کرده و هم بزنید تا همه مواد کاملا مخلوط شوند.

  افزودن پودر کاکائو و پودر شکر به کره  

3- همانطور که دستگاه میکسر به آرامی کار می کند شیر را ذره ذره داخل کاسه بریزید. وقتی شیر را اضافه کردید در ادامه عصاره وانیل را داخل مواد بریزید و همانطور به هم زدن ادامه دهید. در نهایت نمک را نیز داخل مواد بریزید. آنقدر مواد را هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. در هنگام انجام کار با یک لیسک مواد چسبیده به دور کاسه را به داخل آن برگردانید.

  افزودن تدریجی شیر  

4- سرعت همزن را بالا برده و 2 دقیقه دیگر مواد را هم بزنید. باترکریم شکلاتی شما اکنون آماده است. این ماده باید فورا به کار برده شود اما اگر بخواهید بعدا از آن استفاده کنید باید مواد را داخل یک ظرف دربسته ریخته و داخل یخچال نگهداری کنید. باید ظرفی انتخاب کنید که درب محکمی داشته باشد و هیچ هوایی وارد آن نشود.

  تزیین با باترکرم  

نکات کلیدی برای تهیه باترکریم شکلاتی

- می‌توانید به جای ۲ قاشق چایخوری عصاره وانیل از ۱ قاشق چایخوری پودر وانیل استفاده کنید.

- برای اینکه باترکریم شکلاتی شما کیفیت بالایی داشته باشد باید از پودر کاکائو مرغوب استفاده کنید. هر چه کیفیت پودر کاکائو بالاتر باشد رنگ باترکریم بهتر می شود. همچنین حتما آن را الک کنید تا اگر حالت گلوله گلوله دارد از هم باز شوند.

- اگر طعم قهوه را دوست داشته باشید می توانید همزمان با پودر کاکائو یک قاشق چایخوری پودر قهوه فوری نیز به مواد باترکریم اضافه کنید.

- اگر مواد باترکریم را داخل یخچال گذاشته اید، هنگام استفاده آن را به دمای محیط رسانده و مجدد با همزن بزنید تا لطافت خود را به دست بیاورد.

- باترکریم را می توان مانند خامه قنادی فریز کرد و یک شب قبل از استفاده از فریزر خارج کرده، داخل یخچال قرار دهید و استفاده کنید.

- برای درست کردن این باترکریم شکلاتی نمی توانید شکلات آب شده را جایگزین پودر کاکائو کنید.

- برای تهیه انواع باترکریم، کره باید به دمای محیط برسد، اما به هیچ وجه آن را گرم نکنید.

- اگر کیک را به دو قسمت تقسیم کنید می توانید برای لایه میانی نیز از باترکریم استفاده کنید.

  - این دستور از وبسایت Just a taste ترجمه شده است.