داشتن زندگی سالم علاوه بر بودن در محیط و موقعیت های سالم و همچنین فعالیت و تحرک کافی به داشتن تغذیه خوب و مناسب و تقریبا کم کالری  هم بستگی داره. در دنیای امروز تقریبا می شه گفت به داشتن تغذیه سالم کمی بی توجهی می شه و با رونق گرفتن مصرف غذاهای آماده و نیمه آماده یا همون فست فودها سلامت افراد بسیاری به خطر افتاده و روند چاقی و اضافه وزن داره افزایش پیدا می کنه که خب اصلا خبر خوبی نیست. خوب می دونیم که از نظر کارشناسان و متخصصان امر تغذیه، تغذیه مناسب باید میزان زیادی سبزیجات و غذای گیاهی و بعد از اون مکمل هایی مثل گوشت و فراورده های لبنی و چربی های مفید رو شامل بشه که قطعا تاثیر خوبی روی روند زندگی هم داره. یکی از این غذاهای سالم و کم کالری خوراک مرغ و سبزیجات خوشمزه است که ارزش غذایی بالایی داره و هرکس به راحتی و با هر نوع سبزیجات می تونه این خوراک لذیذ رو تهیه کنه.

خوراک رژیمی

با توجه به اهمیت داشتن تغذیه خوب و خوردن غذاهایی سبک و غذاهای رژیمی امروز تصمیم دارم روش تهیه خوراک مرغ و سبزیجات رو آموزش بدم تا با گنجوندن این دست غذاها در وعده های غذاییمون هم از فواید بی شمارش بهره ببریم و هم قدم خوبی در جهت سلامت خود و خانوادمون برداریم.

طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات

مرحله اول:

مرغ و سبزیجات را به اندازه دلخواه خرد کنید. مرغ و سبزیجات

مرحله دوم:

روغن را در ظرف مناسب بریزید تا گرم شود.

مرحله سوم:

پیاز را تفت دهید.

مرحله چهارم:

کلم بروکلی را همراه مرغ تفت دهید. خوراک رژیمی

مرحله پنجم::

باقی سبزیجات خرد شده را به مواد قبل اضافه کنید و تفت دهید . در ظرف را بگذارید و اجازه دهید مواد به خوبی بپزند. خوراک کم کالری

مرحله ششم:

در اواخر زمان پخت ادویه ها را اضافه و مخلوط کنید و اجازه دهید مدت زمان پخت کامل شود. خوراک مرغ و سبزیجات

نکات کلیدی خوراک مرغ و سبزیجات

- این خوراک خوشمزه مرغ را می توان با انواع سس، پاستا، برنج و نان سرو کرد. - طبق ذائقه می توان ادویه های متفاوت در خوراک مرغ و سبزیجات به کار برد. - اگر می خواهید خوراک مرغ و سبزیجات در فر تهیه کنید، فر را از قبل با دمای 200 درجه سانتی گراد گرم کنید. سینی فر را با روغن چرب کنید و تمام مواد را در آن بریزید و بعد سینی را به مدت 20 دقیقه درون فر قرار دهید و در انتهای کار گریل را روشن کنید تا روی مواد  کمی برشته شود. همراهان عزیز خوشحال می شویم خوراک مرغ و سبزیجات را با دستور ایران کوک تهیه کنید و عکس آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام با هشتگ آشپزی_ایران_کوک به اشتراک بگذارید.