با اومدن شب یلدا همه دوست دارن تزیینات و خوراکی های خاص خودشون رو داشته باشن. اگه شما هم از اون دسته هستین که دلتون میخواد خوراکی ها، دسرها و شیرینی شب یلدا رو خودتون تهیه کنین، کاملا درست اومدین. کوکی انار شب یلدا یکی از محبوب ترین دستورهاست. این کوکی خوشمزه نیاز به زمان کمی داره و با مواد اولیه و روش آسونی تهیه میشه. نیاز به فر داره و خمیر کوکی و مقداری طعم دهنده. برای تزیین کوکی انار هم از دونه های انار استفاده میشه که ظاهر زیبایی بهش میده.

کوکی انار یلدا طعم خیلی خوشایندی داره. پس اگه مهمون دارین خیالتون راحت باشه که همه مهمون هاتون شیفته این کوکی و هنر آشپزی شما میشن. البته اگه دوست داشته باشین میتونین کیک انار، رولت انار و پاولووای انار هم کنار این کوکی خوشمزه سرو کنین تا حسابی سنگ تموم بذارین. چون تموم این کیک و دسرها فوق العاده زیبا و خوش طعم هستن. حالا ما کار رو از طرز تهيه کوکي انار شروع می کنیم. دیگه انتخاب بقیه خوراکی ها با خودتون!

 

طرز تهیه کوکی انار

 

مرحله اول: آماده سازی فر

فر را روشن کنید. آن را روی درجه حرارت 350 فارنهایت یا 180 سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود. روی یک سینی فر بزرگ کاغذ روغنی پهن کنید.

 

مرحله دوم: آماده سازی کوکی

1- یک کاسه بزرگ بردارید. ارده، شربت افرا و اسانس وانیل را در آن بریزید. خوب بهم بزنید تا یک دست شود.

 

2- حالا آرد بادام را اضافه کنید. دارچین، هل، زنجبیل، بیکینگ پودر و نمک را در کاسه بریزید. به کمک یک کفگیر یا قاشق چوبی مواد را تا حدی بهم بزنید که کاملا مخلوط شوند.

 

3- به کمک یک قاشق یا اسکوپ ساز دو اسکوپ از خمیر کوکی انار بردارید. آن را کف دستتان بگذارید. سپس به کمک دست آن را شکل توپ گرد کنید. سپس در سینی فر روی کاغذ روغنی قرار دهید.

 

شکل دادن به خمیر

4- این کار را برای تمام خمیر کوکی تکرار کنید. به آرامی با دست کمی روی خمیرهایی که شکل داده اید را فشار دهید تا تخت شوند.

 

صاف کردن خمیر کوکی انار

5- روی کوکي ها مقداری دانه انار بپاشید. با دست کمی دانه های انار را در خمیر کوکی فشار دهید. حالا سینی را در فر بگذارید.

تزیین کوکی انار

 مرحله سوم: پخت کوکی

برای پخت کوکي انار حدودا 15 تا 17 دقیقه زمان نیاز است. هنگامی که قهوه ای روشن شدند، میتوانید آن ها را از فر خارج کنید. اجازه دهید به مدت 10 دقیقه خنک شوند. سپس آن ها را از کاغذ روغنی جدا کنید و روی صفحه خنک کننده قرار دهید تا کاملا سرد شوند. نوش جان.

 

سرو کوکی انار شب یلدا

نکات کلیدی تهیه کوکی انار

- دقت داشته باشید که ارده به اندازه ای که در عکس مشاهده می کنید نرم و روان باشد. ارده نباید خشک یا ترد باشد.

بافت مناسب ارده

- در صورت تمایل برای نگه داری کوکی اناری میتوانید آن را فریز کنید. برای این کار باید اول خمیر کوکی ها را آماده کنید، به آن ها شکل دهید و بعد آن ها را در فریزر قرار دهید.

- اگر به شربت افرا دسترسی ندارید میتوانید از عسل هم استفاده کنید. اما این کوکی با شربت افرا خوشمزه تر خواهد بود.

- به جای اسانس وانیل میتوانید از اسانس بادام هم استفاده کنید.

- دستور تهیه کوکی انار خوشمزه از سایت loveandlemons ترجمه شده است.