پنکیک یا کیک قاشقی یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین صبحانه ها در بسیاری از کشورهاست. در واقع این صبحانه شهرت جهانی داشته و در منوی صبحانه ی همه ی رستوران ها و همچنین هتل ها وجود دارد.

انواع پنکیک رو میشه در طعم های مختلف خیلی ساده تو خونه هم درست کرد. یکی از پر طرفدارترین طعم های پنکیک، پنکیک وانیلیه که در واقع ساده ترین نوع پنکیک محسوب میشه. اما جالبه بدونید که بسیاری از کشورها پنکیک خاص خودشون رو دارن.

مثل پنکیک ژاپنی پفکی یا پنکیک بانوک اسکاتلندی. علاوه بر این، با مواد اولیه ی مختلفی میشه پنکیک درست کرد. به عنوان مثال خیلی از میوه ها می تونن پایه ی اصلی پنکیک رو تشکیل بدن مثل پنکیک موز. اما از اون جایی که پنکیک شیرینه خیلی از افرادی که رژیم دارن نمی تونن این صبحانه ی خوشمزه رو بخورن.

اما ما امروز قصد داریم با معرفی دستور تهیه پنکیک جدید، کاری کنیم که حتی کسایی که رژیم دارن هم بتونن این کیک خوشمزه رو به عنوان صبحانه یا میان وعده نوش جان کنن. این پنکیک، پنکیک جو پرکه که نه تنها خواص بسیار زیادی برای بدن داره، بلکه کالری اون خیلی کمه.

در نتیجه ورزشکارها و همه ی افرادی که رژیم دارن می تونن از اون استفاده کنن.  طرز تهیه پنکیک جو پرک خیلی راحته و میشه اون رو در کمترین زمان ممکن آماده کرد. در ادامه ما ۲ روش ساده با مواد اولیه ی مختلف رو بهتون آموزش می دیم تا به دلخواه یکی از اون ها و انتخاب کرده و این صبحانه ی خوشمزه رو به راحتی درست کنید.

   

طرز تهیه پنکیک جو پرک

 

روش اول: طرز تهیه پنکیک جو پرک با قهوه یا دارچین

۱- جو پرک آسیاب شده، تخم مرغ، بیکینگ پودر، دارچین یا قهوه و شیر را داخل کاسه ریخته و با استفاده از همزن دستی آن ها را خوب با هم مخلوط کنید.

۲- تابه ای تخت را روی حرارت متوسط قرار دهید و داخل آن را با برس کمی چرب کنید. اجازه دهید تا تابه کاملا داغ داغ شود.

۳- به کمک ملاقه مایه ی پنکیک جو پرک را داخل تابه بریزید. زمانی که روی پنکیک حباب هایی مشاهده کردید آن را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز بپزد.

۴- روی پنکیک شیره یا عسل بریزید و آن را نوش جان کنید.

 

روش دوم: پنکیک جو پرک با موز

موز ۱ عدد متوسط

جو پرک ۱ پیمانه

شیر ۳/۴ پیمانه

تخم مرغ ۱ عدد

شکر ۱ قاشق غذاخوری (قابل حذف)

بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری

‍۱- همه ی مواد را داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید و با هم مخلوط کنید. به طوری که کاملا یکدست و صاف شوند.

۲- تابه ای نچسب را روی حرارت متوسط شعله ی گاز قرار داده و اجازه دهید تا کاملا داغ شود. سپس با استفاده از ملاقه مایه ی پنکیک جو پرک را داخل آن بریزید. هر زمان حباب هایی روی پنکیک مشاهده کردید آن را برگردانید تا سمت دیگر آن نیز بپزد.

۳- پنکیک جو پرک آماده است. می توانید آن را با سس شکلاتی، انواع شیره و عسل نوش جان کنید.

 

نکات کلیدی طرز تهیه پنکیک جو پرک

- مایه ی پنکیک جو پرک باید غلیظ باشد. در نتیجه شیر را کم کم به سایر مواد اضافه کنید و هر زمان که احساس کردید غلظت آن کافی است، از ریختن مقدار بیشتر آن خودداری کنید.