پنکیک آدم برفی

اگر قبلاً پنکیک خورده اید حتماً طعم عالی و آب شدنش زیر دندان را به یاد دارید. مخصوصاً اگر رویش کره مالیده باشید و پنکیک را داغ و تازه میل کرده باشید! خب حالا که دهانتان حسابی آب افتاد برویم سراغ  دستور تهیه پنکیک صبحانه نرم و لذیذ.

  تزیین پنکیک بچه طرز تهیه پنکیک ساده خانگی

مرحله اول:

آرد، بیکینگ پودر، نمک و شکر را در کاسه بزرگی با هم مخلوط کنید. این مواد را میتوانید از قبل آماده و در شیشه یا ظرف در بسته نگهداری کنید.

مواد خشک پنکیک

مرحله دوم:

در کاسه دیگری، یا در پارچ آب تخم مرغ را بشکنید و کمی با چنگال بزنید. سپس شیرو کره ذوب شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

مواد تر پنکیک

مرحله سوم:

وسط مواد خشک را باز کنید تا یک حفره ایجاد شود. سپس مواد تر را داخل آن بریزید و هم بزنید فقط در حدی که مواد خشک و تر با هم مخلوط شوند (بیش از حد هم نزنید چون پنکیک ها سفت میشوند). داخل مایه گلوله های کوچک باقی میماند که ایرادی ندارد.

مایه پنکیک

مرحله چهارم:

تابه ای را روی شعله قرار دهید تا داغ شود. زمانی تابه آماده است که وقتی یک قطره آب روی آن میپاشید جز جز کند و سریع بخار شود. حال، با استفاده از دستمال حوله ای یا قلموی سیلیکونی کف تابه را با کمی روغن یا کره چرب کنید یا از اسپری روغن استفاده کنید.

مرحله پنجم:

با ملاقه حدود 1/4 پیمانه از مایه را در یک نقطه کف تابه بریزید. مایه خود به خود پخش میشود و به شکل یک دیسک گرد در می آید. این کار را تکرار کنید تا تابه پر شود. بین پنکیک ها باید یکی دو سانت فاصله باشد.

سرخ کردن پنکیک

مرحله ششم:

وقتی یک طرف سرخ شد و روی پنکیک حباب مشاهده کردید آن را برگردانید (2-3 دقیقه بعد). یکی دو دقیقه دیگر صبر کنید تا طرف دیگر پنکیک هم به رنگ قهوه ای روشن در بیاید.

پنکیک سرخ شده

این مقدار مواد حدود 8 عدد پن کیک به شما میدهد. روی پنکیک کره بمالید و آن را با مواد دلخواه خود تزیین و سرو کنید. نوش جان!

پنکیک صبحانه

نکته ها:

1- میتوانید مواد خشک را از قبل با هم مخلوط کنید و هر وقت خواستید مواد تر را با آن مخلوط کنید. 2- برای ریختن مایه در تابه راه های مختلفی وجود دارد. مثلاً میتوانید مواد را با قیف داخل یک بطری بریزید وبا تکان دادن بطری آنها را مخلوط کنید. بعد هم خیلی راحت با خم کردنش، مواد را داخل تابه بریزید. یا اینکه مایه را مستقیماً در پیمانه ی اندازه گیری (که شبیه پارچ آب است) یا در پارچ آب کوچک درست کنید تا راحت تر آن را در تابه بریزید.

3- پیشنهاد میکنم حتماً کمی کره روی پنکیک داغ بمالید. چون طعمش را عالی میکند.

4- اگر تا زمانی که همه پنکیک ها را درست کردید، اولی ها کمی سرد شدند، آنها را در فر یا مایکروفر یا روی شعله غیر مستقیم داغ کنید.

5- پنکیک را با چی بخوریم؟ کره و شیره رایج ترین ترکیبی هستند که با پنکیک استفاده میشوند. شما میتوانید از کره و عسل یا مربا هم استفاده کنید. همچنین از خامه یا پودر قند همراه با میوه های مختلف (به ویژه انواع توت) میتوان استفاده کرد.