پنیرها بسیار متنوع هستن و میشه گفت هر کشوری حداقل چند پنیر مخصوص به خودش رو داره. بعضی از اون ها به عنوان پنیر صبحانه و بعضی دیگه در غذاها استفاده میشن. یکی از مواد اولیه ای که طعم بسیاری از فست فودها رو لذیذ می کنه، پنیر پیتزاست. به طور کلی از انواع مختلف پنیر در اغلب فست فودها از انواع پیتزا گرفته تا چیز برگر و تست ها، استفاده میشه. در بین انواع مختلف پنیر، پنیر موزارلا یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین پنیرها در فست فودهاست که به شکل رنده شده یا ورقه ای از اون استفاده میشه. پنیر موزارلا رو هم به شکل آماده از فروشگاه ها می تونید تهیه کنید و هم طرز تهیه پنیر موزارلای خانگی رو یاد بگیرید و اون رو خودتون درست کنید. اما آیا تا به حال به این فکر کردید که میشه پنیر رو به تنهایی به روشی خاص درست و سرو کرد؟ در این مطلب طرز تهیه یه نوع پنیر لذیذ و خوشمزه رو بهتون آموزش می دیم که می تونید اون رو به تنهایی به عنوان پیش غذا و یا در کنار غذاهای دیگه مثل مرغ سوخاری، پیتزا و یا حتی سیب زمینی سرخ کرده سرو کنید. اسم این پنیر، پنیر سوخاریه که طرز تهیه ی اون متفاوته و هر کس اون رو به روشی خاصی درست می کنه. در ادامه ی این مطلب ما دو روش مختلف رو برای درست کردن پنیر سوخاری بهتون پیشنهاد می کنیم. در روش اول از پنیر موزارلا به همراه آرد سوخاری و سایر مواد دیگه برای درست کردن پنیر سوخاری استفاده میشه. در روش دوم، پنیر سوخاری با پنیر کممبر، خرده‌ های نان و شیر و سایر مواد به شکل مثلث‌ های کوچک درست میشه. شما می تونید پنیر سوخاری رو به شکل های دلخواه تون از جمله لوله ای، مثلثی با مکعبی درست کنید. با ما تا انتهای مطلب همراه بشید و نکات کلیدی رو از دست ندید.

طرز تهیه پنیر سوخاری

روش اول: پنیر با آرد سوخاری

۱- ابتدا پنیر خامه‌ای، پنیر پیتزا، پودر آویشن و گشنیز (جعفری یا شوید) را با هم مخلوط کنید. ۲- مواد را با دستت به صورت رول های هم اندازه شکل داده و ۳۰ دقیقه داخل فریزر قرار دهید. ۳- در این فاصله ۳ تا کاسه بردارید: داخل یکی از کاسه ها تخم مرغ ها را به همراه نمک و فلفل و پاپریکا هم بزنید. در کاسه ی دوم آرد بریزید و کاسه ی سوم رو با مخلوط پودر سوخاری، پودر تخم گشنیر و پودر سیر پر کنید (می توانید مجددا کمی نمک اضافه کنید).

۴- حالا رول ها را از فریزر در بیاروید. ۵- رول ها را ابتدا در آرد، سپس در مخلوط تخم ‌مرغ و در آخر در پودر سوخاری بغلتانید. ۶- حالا دوباره در تخم‌مرغ و باز در پودر سوخاری بغلتانید تا لایه ی روی رول پنیر ضخیم ‌تر شده و در حین پخت مواد داخل آن بیرون نزند.

۷- داخل تابه مقدار مناسبی روغن بریزید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید تا کاملا داغ شود. رول های پنی سوخاری را داخل روغن داغ سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند.

۸-  پنیر سوخاری آماده است. می توانید آن را در کنار مرغ گریل شده یا سالاد میل کنید.

روش دوم: پنیر سوخاری با شیر

 پنیر کممبر  ۵۰۰ گرم آرد سفید  ۲ قاشق سوپخوری پودر خردل  ۲ قاشق چایخوری شیر  ۲ قاشق سوپخوری تخم مرغ  ۱ عدد خرده نان ۱/۲ پیمانه پودر فلفل قرمز ۱//۴ قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه ۱/۴ قاشق چایخوری سبزیجات معطر تازه برای تزیین

۱- پنیر کمببر را به قطعات مثلثی یک اندازه تقسیم کنید. (حدودا ۸ عدد) ۲- داخل کاسه ای آرد و خردل را دو مرتبه الک کنید. ۳- در یک کاسه ی کوچک دیگر، شیر و تخم مرغ و در کاسه ی دیگری، خرده های نان و پودرهای فلفل را با هم مخلوط کنید. ۴- هر قطعه از پنیر را ابتدا داخل مخلوط آرد، سپس در مخلوط تخم مرغ و در نهایت در خرده نان ها بغلتانید. دو مرحله ی آخر را مجددا تکرار کنید. ۵- داخل تابه ای گود روغن ریخته و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود. سپس پنیرها را به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه داخل روغن داغ قرار دهید تا طلایی رنگ شوند. ۶- برای گرفتن روغن اضافه ی پنیر سوخاری، آن ها را روی یک دستمال حوله ای کاغذی قرار دهید، سپس با سبزیجات معطر تازه تزیین کرده و با سس تند یا سس مورد علاقه تان سرو کنید.

 

میان وعده ی پنیری

 

نکات کلیدی طرز تهیه پنیر سوخاری

- پنیر سوخاری را می‌ توانید به شکل چوبی نیز درست کنید. کافی است آن ها را به سیخ چوبی بکشید. برای این کار بهتر است از پنیرهای تکه ای استفاده کنید.