حتما برای شما هم بارها پیش آمده است که مرغ پخته شده را از یک وعده غذایی اضافه بیاورید و به دنبال دستور غذاهایی باشید که برای وعده‌های بعدی از این مرغ استفاده کنید. در این دستور با یک راه حل خوشمزه و ساده برای استفاده از مرغ‌های باقی مانده از وعده‌های قبلی در خدمت شما هستیم: پیتزا ایتالیایی مرغ.

پیتزا مرغ ایتالیایی در کمتر از یک ساعت و با موادی که به راحتی در دسترس هستند آماده می‌شود و انتخابی خوشمزه برای نهار، شام، و یا عصرانه شما خواهد بود. اگر در منزل کودکانی دارید که به آشپزی علاقمند هستند و دوست دارند در تهیه غذا با شما همکاری کنند، پیتزا یکی از بهترین انتخاب‌ها برای آشپزی با دلبندان کوچک شماست. با دستور خمیر پیتزای فوری ایران کوک، یک خمیر پیتزای خانگی و سالم را تنها در 15 دقیقه آماده کنید، و سپس در این دستور برای آشنایی با طرز تهیه یک پیتزا مرغ و قارچ خوشمزه با ما همراه باشید.

 

طرز تهیه پیتزا ایتالیایی مرغ و قارچ

 

مرحله اول:

دمای فر را روی 190 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. مرغ پخته شده را قطعه قطعه کنید و روی سینی فر قرار دهید. روی مرغ‌ها به مقدار کافی آبلیموی تازه بچکانید و نمک، فلفل و پودر سیر بپاشید. در صورت تمایل می‌توانید برای مزه‌دارتر کردن مرغ، مقداری کره هم کنار مرغ‌ها قرار دهید.

مرحله دوم:

 قارچ‌ها را خرد کنید و روی آن‌ها به مقدار کافی روغ زیتون بپاشید. قطعات قارچ را یا در کنار مرغ‌ها، یا در سینی جداگانه، داخل فر قرار دهید. سینی مرغ و قارچ را به مدت 30 الی 45 دقیقه داخل فر قرار دهید تا خوب برشته شوند. بعد از این زمان، سینی را از فر خارج کنید و گوشه‌ای بگذارید تا خنک شود.

مرحله سوم:

فر را تا دمای 220 درجه سانتیگراد گرم کنید. خمیر پیتزا را روی یک سینی فر قرار دهید و به مدت 10 الی 15 دقیقه داخل فر بگذارید تا کمی بپزد. در این مرحله خمیر پیتزا باید کمی سفت شود و به خود رنگ بگیرد.

مرحله چهارم:

خمیر پیتزا را از فر خارج کنید. روی سطح خمیر لایه نازکی سس گوجه فرنگی و روغن زیتون بمالید و کمی پنیر موزارلا بپاشید. سپس قارچ و مرغ را روی سطح خمیر پخش کنید و روی آن‌ها را با یک لایه پنیر موزارلا بپوشانید.

مرحله آخر:

پیتزا را به مدت 10 الی 15 دقیقه داخل فر قرار دهید تا سطح پنیر و خمیر پیتزا برشته شوند. اگر می‌خواهید خمیر پیتزای تردتری داشته باشید، بعد از اینکه پنیر روی سطح پیتزا آب شد تنظیمات فر را به مدت 2 الی 3 دقیقه روی حالت گریل قرار دهید. بعد از آماده شدن پیتزا سینی را از فر خارج کنید و به مدت 5 دقیقه گوشه‌ای بگذارید تا خنک شود. در صورت تمایل می‌توانید در این مرحله روی سطح پیتزا کمی ریحان و جعفری خرد شده بپاشید. پیتزا مرغ و قارچ شما آماده است، نوش جان!

  پیتزا مرغ و قارچ ایتالیایی

نکات کلیدی تهیه پیتزا ایتالیایی مرغ:

- در صورت تمایل می‌توانید به پیتزا مرغ و قارچ خود زیتون، فلفل دلمه خرد شده، پیاز حلقه حلقه شده، و یا کمی ذرت هم اضافه کنید.

- برای تهیه سس مخصوص پیتزا مرغ و قارچ ، 3 قاشق غذاخوری کره را داخل ماهیتابه آب کنید. 1 حبه سیر رنده شده را اضافه کنید و به مدت 1 الی 2 دقیقه تفت دهید. 3 قاشق غذاخوری آرد اضافه کنید و به مدت یک دقیقه هم بزنید. سپس 1 پیمانه خامه و 1/2 پیمانه پنیر پارمزان به این ترکیب اضافه کنید و هم بزنید تا سس یکدست شود. در انتها برای مزه‌دارتر کردن سس، به میزان تمایل نمک و فلفل اضافه کنید.