باقلوا شعریه یا همان حلوا شعریه یک نوع دسر و باقلوا عربی می باشد. که با رشته مخصوص شعیریه که یک نوع رشته پاکستانی می باشد تهیه می شود. به همین خاطر به آن باقلوا رشته ای هم گفته میشود.

این رشته که به آن رشته عربی هم گفته می شود در برندهای متفاوت در بازار موجود می باشد که باید از فروشگاه های لوازم قنادی و شیرینی پزی آن را تهیه کنید. البته علاوه بر باقلوا میتوانید با این رشته ها حلوا شعریه نیز تهیه کنید.

این نوع باقلوا نیازی به فر ندارد و بسیار ساده آماده سازی می شود. اما نکات مهمی در تهیه این نوع باقلوا وجود دارد که باید در رعایت آن ها دقت لازم را داشته باشید.

این دسر عربی خوشمزه بسیار محبوب است و تهیه آن بر خلاف باقلوا ترکی نیاز به مهارت چندانی ندارد. اما بهتر است روز قبل از مصرف آن را تهیه کرده و درون یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و طعم باقلوا به خوبی جا بیافتد.

  باقلوا شعریه عربی این نوع دسر را می توانید به شکل باقلوا شعریه رولی و درون فویل آلومینیومی تهیه کنید و یا درون قالب های سیلیکونی و به شکل باقلوا شعریه قالبی آن را آماده کنید. از دیگر دسر های عربی می توان به عیش السریا عربی و حلوا عربی اشاره کرد.

در اینجا قصد داریم دستور باقلوا شعریه را کامل و با تمام نکات طلایی به شما آموزش دهیم. اگر قصد تهیه یک شیرینی خانگی ساده و خوشمزه را دارید، رسپی باقلوا با شعریه را از دست ندهید.

اگر از این شیرینی خوشمزه لذت بردید دستور پخت شیرینی های مشابه مثل باقلوا ترکی و کیک باقلوا را هم امتحان کنید.

 

طرز تهیه باقلوا شعریه عربی ساده

 

مرحله اول:

برای تهیه باقلوا شعیریه ، ابتدا یک بسته رشته مخصوص شعیریه یا همان رشته عربی را قبل از باز کردن با کمک دست فشار دهید تا رشته ها شکسته و خرد شوند.

هرچه رشته ها بیشتر خرد شوند بافت باقلوا رشته ای عربی بهتر می شود. سپس درون تابه ای کره را حرارت داده تا ذوب شود، حالا رشته ها را از بسته خارج کرده درون تابه بریزید و تفت دهید.

زعفران دم کرده و پودر هل را به درون تابه اضافه کنید. مراقب باشید تا رشته ها نسوزند. فقط تا حدی تفت داده شوند که کمی تغییر رنگ داده و طلایی تر شوند (رنگ خود رشته ها تیره است).

  باقلوا شعریه

مرحله دوم:

پس از گذشت حدود 10 دقیقه از تفت خوردن رشته ها و طعم گرفتن با کره و زعفران، حالا در این مرحله شیر عسلی را به درون تابه اضافه کنید. در دستور گفته شده که ½ مقدار شیر عسلی را اضافه کنید.

اما میزان آن بنا به سلیقه شما می تواند متغیر باشد. هرچه این مقدار بیشتر باشد، باقلوا شیرین تر شده و بافت نرم تری خواهد داشت. رشته ها را همراه با شیر عسلی کمی تفت دهید و به سرعت مخلوط کنید.

در حین حرارت دادن شیر عسلی رقیق است، اما هرچه روی حرارت بماند به مرور سفت خواهد شد. بنابراین پس از اضافه کردن شیر عسلی، نباید زیاد روی شعله بماند.

حدود نیم دقیقه کافی می باشد. گلاب را به مواد اضافه کنید هم بزنید تا طعم آن به خورد مواد برود. سپس زیر حرارت را خاموش کنید. با شعله خاموش مواد را تفت داده و هم بزنید تا رشته ها خوب و کامل آغشته به شیر عسلی شوند.

  باقلوا شعریه   باقلوا شعریه

مرحله سوم:

یک برش فویل آلومینیومی را بر روی سطح صافی قرار دهید. آن را با کمی روغن یا کره چرب کنید. مواد رشته شعیریه را روی تمام سطح فویل پهن کنید. با کمک پشت قاشق آن را صاف کنید.

حالا مغزها(ترکیب شده و یا انتخابی) روی رشته ها بریزید. سپس رشته ها را همراه با فویل رول کنید. رول بسته شده را درون یخچال برای مدت حداقل 5 ساعت قرار دهید تا خودش را بگیرد.

پس از گذشت این زمان، باقلوا رولی را از یخچال خارج کرده، فویل را از آن جدا کرده و برش بزنید. باقلوا شعریه شما آماده است. می توانید شهدی با شکر، آب و گلاب و در صورت تمایل کمی زعفران، برای روی باقلوا تهیه کنید.

پس از برش زدن شهد را رومال کرده و با مغزها تزئین کنید. در این صورت باقلوا شعریه با شهد لذیذی خواهید داشت. این دسر لذیذ را می توانید در کنار چای نوش جان کرده و لذت ببرید.

  باقلوا شعریه   برای خرید رشته شعریه از فروشگاه آنلاین ایران کوک دیدن کنید.  

نکات کلیدی تهیه باقلوا شعریه:

- باقلوا شعریه را می توان به صورت قالبی نیز تهیه کرد. بدین صورت که پس از آماده شدن مواد رشته ای، کف قالب سیلیکونی مورد نظر را کمی چرب کرده، نصف مواد رشته ای را درون قالب بریزید.

سپس نصف مقدار مغز انتخابی و یا مخلوطی از مغزها را روی رشته ها بریزید و حالا مابقی مواد رشته و شیر عسلی را درون قالب و روی مغزها اضافه کنید و سپس به درون یخچال انتقال دهید.

این مراحل را باید به سرعت و تا زمانی که مواد رشته ای سفت نشده انجام دهید. پس از گذشت 1 ساعت که باقلوا خودش را گرفت، آن را از یخچال خارج کنید. بوسیله چاقو برش های لوزی شکل و یا مربعی روی سطح باقلوا ایجاد کنید.

سپس با مابقی مغزها روی آن را تزئین کنید. (شما می توانید درون قالب را فقط با مواد رشته ای پر کنید، و مغزها را برای روی حلوا و تزئین نگه دارید) . باقلوا شعریه قالبی را هم می توانید همراه با شهد نیز نوش جان کنید.

- در تهیه حلوا شعریه ، می توانید در صورت تمایل کمی شیر و یا خامه صبحانه همراه با شیر عسلی به رشته ها اضافه کنید. این کار یاعث می شود تا بافت باقلوا و رشته ها نرم تر و آبدار تر شود.

- شما می توانید پودر هل و گلاب را با مغزها مخلوط کنید. تا مخلوط مغزها منسجم تر شده و طعم دار شود. در تهیه باقلوا رولی این کار کمک می کند تا در هنگام برش زدن مغزها بیرون نریزند و بافت آن منسجم باقی بماند.

- رشته شعریه را نباید زیاد تفت دهید زیرا باعث می شود باقلوا شما سفت شود.

- اگر شیر عسلی را زمان زیادی روی حرارت قرار دهید زود سفت می شود، و شما مجبور خواهید شد مقدار بیشتری شیر عسلی برای رقیق شدن مواد اضافه کنید.

- تمام مراحل تهیه رشته (از تفت دادن شعیریه تا اضافه کردن شیر عسلی به آن) نباید بیشتر از 5 الی 6 دقیقه به طول انجامد.

رعایت این نکات طلایی و مهم کمک خواهد کرد تا یک باقلوا شعریه ترد و خوشمزه را به راحتی در خانه تهیه کرده و نوش جان کنید.

خوشحال می شویم باقلوا شعریه عربی را طبق دستور ایران کوک تهیه کنید. عکس آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام و با هشتگ باقلوا_شعریه_ایران_کوک به اشتراک بگذارید.