دسر پان اسپانیا یک دسر لایه ای فوق العاده خوشمزه است که باید حتماً آن را امتحان کنید. این دسر زیبا و جذاب از لایه های بیسکویت پتی بور، نوعی کرم خوشمزه با دو رنگ مختلف (ساده و کاکائویی) و همین طور گردو و موز (دلخواه، قابل حذف) تشکیل شده و خیلی راحت و بی دردسر تهیه میشود. به همین خاطر میتوانید مقدار زیادی از آن را به سادگی برای افراد زیادی آماده کنید و در مهمانی ها و مجالس  آن را سرو نمایید. دسر پان اسپانیا آنقدر خوشمزه و شیک هست که بدون شک مورد استقبال همه قرار خواهد گرفت. اما باید حواسمان باشد که چون در دسر پان از موادی مثل خامه، گردو و موز استفاده شده، کالری نسبتاً زیادی دارد و باید مقدار کمی از آن در هر وعده مصرف شود.

دسر پان اسپانیا

طرز تهیه: در ابتدا، تخم مرغ و شکر را در کاسه ای بریزید و با همزن برقی بزنید تا خوب کف کند و به رنگ روشن در بیاید. سپس آرد را در ظرف تخم مرغ الک کنید و با آن مخلوط نمایید.

در ظرف کوچکی نشاسته ذرت را در 1 پیمانه از شیر حل کنید و آن را کنار بگذارید. باقیمانده شیر را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید. نشاسته ذرت حل شده در شیر را نیز به آن اضافه کنید. پس از آن مخلوط تخم مرغ و آرد را نیز داخل قابلمه بریزید و هم بزنید تا همه مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.

وقتی مایه شروع به غلیظ شدن کرد کره و وانیل را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کره کاملاً ذوب شود. بعد از چند دقیقه خامه را نیز اضافه کنید و هم بزنید. وقتی مایه کاملاً غلیظ شد (غلظت ماست چکیده) آن را از روی شعله بردارید. نصف مخلوط را به ظرف کوچک دیگری منتقل کنید و پودر کاکائو را با آن مخلوط کنید. هم بزنید تا خوب به رنگ قهوه ای در بیاید. بگذارید کمی خنک شود.

ظرف سرو مورد نظر را آماده کنید و کف آن یک لایه بیسکویت پتی بور بچینید. مقداری از کرم سفید رنگ را با قاشق روی آن بریزید و پخشش کنید تا روی بیسکویت را کاملاً بپوشاند. لایه بعدی گردو و موز حلقه شده است.

این بار، مرحله قبلی را با کرم کاکائویی تکرار کنید. و سپس یکی در میان کرم وانیلی و کاکائویی بریزید تا همه مواد شما تمام شود. لایه آخر باید کرم باشد. روی کرم لایه آخر را با پودر نارگیل، مروارید خوراکی یا با مغزهایی که دوست دارید تزیین کنید. دسر پان اسپانیا آماده است. نوش جان!

دسر پان اسپانیا