کمتر کسی پیدا میشود که عاشق پیتزا نباشد. این غذای بین المللی که در بین ایرانی ها بسیار پرطرفدار است، انواع بسیاری دارد که یکی از آن ها پیتزا گوشت و قارچ است.

در پیتزا قارچ و گوشت از هیچ گونه کالباس و یا سوسیسی استفاده نمی شود و برای همه بسیار مفید و مقوی است. هر چند به خاطر استفاده از گوشت و پنیر، کالری پیتزا گوشت و قارچ بالاست اما برای کسانی که یک پیتزای سالم و اما خوشمزه میخواهند بسیار گزینه مناسبی است.

پیتزا قارچ و گوشت در مایکروفر و همچنین بدون فر هم قابل تهیه کردن است و آماده کردن آن در خانه بسیار مراحل ساده ای دارد. بزرگترین مزیت آماده کردن پیتزا در خانه این است که خمیر پیتزا را میتوانید به صورت خانگی و یا آماده تهیه کنید و همچنین هر چقدر که دوست دارید در پیتزایتان پنیر بریزید.

پس پیش به سوی یک پیتزا گوشت و قارچ خوشمزه ! در این دستور آشپزی به شما می آموزیم چگونه یک پیتزا قارچ و گوشت رستورانی در خانه تهیه کنید. با ما همراه باشید.

طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ خانگی

مرحله اول:

برای تهیه پیتزا قارچ و گوشت خوشمزه ابتدا باید پیاز را خوب بشویید، پوست بگیرید و نگینی و ریز خرد کنید. کمی روغن در ماهیتابه بریزید. وقتی روغن داغ شد، پیاز ها را به آن اضافه کنید و تا وقتی کمی طلایی شوند تفت دهید.

پیاز سرخ کردن

مرحله دوم:

گوشت چرخ کرده را به پیاز ها اضافه کنید. با هم تفت دهید تا رنگ گوشت عوض شود. سپس قارچ های خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید.

تفت دادن گوشت

مرحله سوم:

رب گوجه فرنگی، نمک و فلفل را نیز به گوشت ها اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید و کمی دیگر تفت دهید. سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم:

سینی فر را کمی چرب نمایید. سس گوجه فرنگی را روی خمیر پیتزا بریزید و با پشت یک قاشق آن را کاملا در سطح خمیر پیتزا پخش کنید. سپس خمیر پیتزا را درون سینی فر بگذارید.

سس گوجه فرنگی

مرحله پنجم:

پنیر پیتزا را روی خمیر بریزید به طوری که کاملا سطح آن را پوشش دهد. این کار باعث می شود مواد پیتزا به خمیر بچسبند و همچنین طعم مطلوبی به پیتزا می دهد.

پنیر پیتزا

مرحله ششم:

گوشت و قارچ را که قبلا تفت دادید به روی خمیر پیتزا بریزید. سپس دوباره روی سطح آن را با پنیر پیتزا پر کنید.

گوشت و قارچ

مرحله هفتم:

فلفل دلمه ای را نگینی و ریز خرد کنید. آن را روی پیتزا بریزید تا ترکیب رنگ پنیر پیتزا و فلفل دلمه ای زیبایی پیتزای شما را دوچندان کند و همچنین فلفل عطر بی نظیری به آن خواهد داد.

مرحله هشتم:

پیتزا را به مدت 15 دقیقه در حرارت 200 درجه سانتی گراد در فر بگذارید. زمانی که پنیر پیتزا طلایی شد آن را از فر خارج کنید. پیتزا گوشت و قارچ ایتالیایی شما حاضر است! نوش جان!

پیتزا قارچ و گوشت

نکته ها:

-در مرحله سوم در کنار نمک و فلفل میتوانید آویشن نیز به مواد پیتزا اضافه کنید. آویشن عطر و طعم خوبی به پیتزا میدهد. همچنین در حین سرو پیتزا نیز میتوانید آویشن روی پیتزا بپاشید.

-در صورت تمایل میتوانید به مواد پیتزا، یک عدد گوجه نگینی خرد شده یا حلقه ای اضافه کنید. آن را روی پیتزا بچینید تا به زیبایی پیتزا بیفزاید.

-این دستور تهیه پیتزا گوشت و قارچ در فر بود. اما اگر تمایل دارید پیتزا گوشت و قارچ بدون فر تهیه کنید میتوانید از کیک پز یا تابه استفاده کنید.

-در مواد اولیه پیتزا تهیه پیتزا قارچ و گوشت ایتالیایی از سیر هم میتوان استفاده کرد؛ فقط باید آن را با پیاز تفت دهید.

-در این پیتزا میتوانید به جای گوشت چرخ کرده از مرغ استفاده کنید که به آن پیتزای مرغ و قارچ گفته می شود و دستور تهیه اش کمی متفاوت است.