استفاده از یک طعم دهنده ی شیرین در کنار چای و قهوه همیشه طعم تلخ اون رو به طعمی دلچسب تبدیل می کنه. این طعم دهنده ی شیرین می تونه قند و شکر یا بیسکویت و تافی باشه. از اون جایی که استفاده از قند و شکر به مقدار زیاد برای سلامتی خوب نیست بهتره که از شیرینی های سالم استفاده کرد یا حداقل مواردی که در اون ها کمتر از قند و شکر استفاده شده باشه. امروز قصد داریم طرز تهیه ی یک تنقلات خوشمزه را بهتون معرفی کنیم که می تونید از اون در کنار چای و قهوه استفاده کنید. پولکی یکی از تنقلات خوشمزه سوغات شهر اصفهانه که طعم های مختلفی داره. پولکی کنجدی با طعم هل و یا پولکی زنجبیلی از جمله پر طرفدارترین طعم های پولکی هستن.

خوشبختانه طرز تهیه ی پولکی خیلی آسونه و شما برای داشتن این خوراکی خوشمزه نیازی نیست به اصفهان سفر کنید! بلکه با یاد گرفتن طرز تهیه ی اون می تونید به راحتی تو خونه پولکی با طعم دلخواه تون رو درست کنید. در این مطلب ما طرز تهیه ی یکی از خاص ترین طعم های پولکی رو بهتون آموزش می دیم. پولکی زعفرانی یکی از خوشمزه ترین طعم های پولکیه که هم ظاهر و رنگ جذابی داره و هم طعم فوق العاده ی اون در کنار طعم چای بسیار دلچسبه. با درست کردن پولکی زعفرانی می تونید اون رو همیشه روی میز در دسترس داشته باشید و این تنقلات خوشمزه رو هر زمان که خواستید میل کنید. با ما همراه بشید تا روشی ساده برای طرز تهیه پولکی زعفرانی رو بهتون یاد بدیم. مثل همیشه نکات کلیدی انتهای مطلب رو از دست ندید! چون به کمک اون ها می تونید یه پولکی زعفرانی حرفه ای و بدون عیب و نقص درست کنید.

 

طرز تهیه پولکی زعفرانی

 

۱- شکر، سرکه و آب را داخل تابه ای مناسب بریزید. آن ها را روی حرارت ملایم هم بزنید تا شکر در داخل آب کاملا حل شود. ۲- سپس زعفران را به سایر مواد پولکی اضافه کنید. مقداری از مواد پولکی را بر روی یخ بریزید؛ اگر مایه ی پولکی خودش را سریع گرفت و حالت ترد و شکننده داشت، پولکی آماده است.

۳- در این حالت پوکی آماده است و می توانید آن را از روی حرارت بردارید.

۴- روی کاغذ آلومینیومی را چرب کنید. به کمک یک قاشق سوپ خوری مایه ی پولکی را روی آن بریزید تا سرد شود.

۵- بعد از آن که پولکی ها خشک شدند، آن ها را از روی فویل آلومینیومی جدا کرده و داخل قوطی یا ظرف درب بسته نگهداری کنید.

 

نکات کلیدی طرز تهیه پولکی زعفرانی

- مواد پولکی را نباید روی حرارت زیاد هم بزنید.

- اگر پولکی زعفرانی را زیاد حرارت بدهید رنگ آن تیره و سوخته می شود. از طرف دیگر اگر پولکی را به میزان لازم حرارت ندهید حالت ترد و شکننده ای نخواهد داشت.

- پولکی زعفرانی یکی از بهترین طعم های پولکی برای کسانی است که برای اولین بار قصد دارند آن را درست کنند.

- برای خشک ماندن پولکی ها بهتر است آن را حتما داخل ظرف درب بسته و در جای خشک نگهداری کنید. - مواد را روی حرارت ملایم بیش از حد هم نزنید. همین که شکر آب شود کافی است.

- علاوه بر کاغذ آلومینیوم می توانید از کاغذ روغنی نیز برای ریختن و خشک شدن پولکی ها روی آن استفاده کنید.

- تصاویر از : Tavakolnuts