در این مطلب قصد داریم طرز تهیه کیک براونی را در منزل و به خوشمزه ترین روش آموزش دهیم. شاید برای افرادی سوال باشد که کیک براونی چیست؟ کیک براونی نوعی کیک خوش خوراک است که از قرن نوزده رواج پیدا کرده. طعم اصلی این کیک به شکلات آن وابسته است و بافت نرمی دارد که این بافت نرم باعث راحتی در سرو کردن و خرد نشدن کیک میشود. این کیک با خود براونی تفاوت دارد. بافت براونی منسجم تر است و چربی بیشتری دارد. در واقع میتوان آن را نوعی شیرینی به حساب آورد.

کیک براونی انواع مختلفی میتواند داشته باشد که ما در این جا با روشی جدید به تهیه کیک براونی ساده میپردازیم. در این روش به مواد اولیه کمیاب و یا عملیات سنگینی نیاز نیست و با خیالی راحت میتوانید این کیک را آماده کنید. در تهیه کیک براونی شکلات کمی دقت لازم است، اما با ترفند هایی که به شما میگوییم به آسان ترین روش ممکن، این کیک را آماده خواهید کرد. پس از پختن این کیک اگر دوست داشتید میتوانید کیک براونی خیس (و یا کیک براونی مرطوببراونی نوتلا، کاپ کیک براونی، کیک خیس شکلاتی و براونی ساده هم امتحان کنید و مهارت آشپزی خود را به چالش بکشید.

طرز تهیه کیک براونی 

مرحله اول:

در یک کاسه ی بزرگ پودر کیک، پودر فاج شکلاتی، تخم مرغ، آب و روغن را بریزید. به کمک یک همزن برقی و یا دستی برای چند دقیقه مواد را با هم میکس کنید (اگر به پودر فاج شکلاتی دسترسی ندارید میتوانید 200 گرم کره و 150 گرم شکلات تلخ ذوب شده را با 1/4 پیمانه شیر مخلوط کنید و روغن را از دستور حذف کنید).

 مواد اولیه

مرحله دوم:

خمیر را در یک قالب کیک نچسب بریزید و به مدت 50 الی 55 دقیقه اجازه دهید کیک بپزد.

 پخت کیک براونی

مرحله سوم:

وقتی کیک پخته شد، آن را از فر خارج کنید. به مدت 5 دقیقه یا بیشتر صبر کنید تا کیک خنک شود، سپس آن را از قالب بیرون آورید. برای خارج کردن کیک از قالب یک چاقو را در امتداد لبه های کیک بکشید تا از قالب آزاد شود، سپس با احتیاط کیک را بیرون بیاورید. کیک را در محلی مناسب بگذارید تا به خوبی خنک شود.

 آماده شدن کیک براونی

مرحله چهارم:

برای تهیه کردن سس براونی براق روی کیک، خامه زده شده را در ظرفی که تحمل دمای بالا را دارد، بریزید و آن را در مایکروویو با درجه حرارت بالا قرار دهید. به مدت دو دقیقه و یا تا هنگامی که خامه به جوش بیاید، صبر کنید. سپس ظرف را خارج کنید.

 مواد اولیه سس شکلاتی

مرحله پنجم:

با احتیاط شکلات چیپسی را به خامه اضافه کنید. در ابتدا ممکن است مخلوط دارای حباب باشد. در این صورت اجازه دهید به مدت 5 دقیقه مخلوط استراحت کند. سپس با سرعت بالا و حدودا برای 1 دقیقه آن را بهم بزنید، تا حدی که براق و یک دست شود.

 مخلوط کردن مواد اولیه

مرحله ششم:

در ابتدا ممکن است مخلوط براق نشود، اما هم زدن را متوقف نکنید.

چیپس شکلات در خامه

پس از چند دقیقه سس براونی براق و لعاب دار شما آماده است.

براق شدن سس شکلات

مرحله هفتم:

 سس شکلات براقی که آماده کرده اید را روی کیک که حالا خنک شده بریزید. اجازه دهید که از اطراف کیک به پایین سرازیر شود و کیک را کاملا بپوشاند.

 ریختن سس روی کیک

میتوانید کیک را فورا سرو کنید. اما بهترین حالت در سرو کیک براونی آن است که صبر کنید مایع براونی آن کاملا خنک شود. این کیک با یک لیوان شیر بزرگ خیلی میچسبد! نوش جان!

 سرو کیک براونی

نکات کلیدی تهیه کیک براونی با سس شکلاتی خانگی

-تا وقتی که کیک گرم است، از ریختن سس شکلات براق خودداری کنید.

-بهتر است کیک را مطابق با دستوری که در این مطلب گفته شده تهیه کنید و اصلا از دستورات نوشته شده روی جعبه کیک ها پیروی نکنید.

-برای تزیین کیک براونی میتوانید از خامه و یا توت فرنگی با کمی چاشنی خلاقیت استفاده کنید.

حالا اگر کیک براونی را تهیه کردید و از آن لذت بردید، تصویر آن را با هشتگ آشپزی_ایران_کوک در اینستاگرام قرار دهید و ما را از آن با خبر کنید. روزگارتان خوش.

-این دستور تهیه از سایت walkingonsunshinerecipes.com ترجمه شده است.