قبلاً با طرز تهیه انواع همبرگر و ترکیبات آنها آشنا شدیم که از جمله  آنها میتوان به برگر گوشت گوساله، برگر گوشت و قارچ، برگر سویا و برگر بوقلمون اشاره کرد. اگر بخواهیم برگری خوشمزه و خانگی داشته باشیم معمولاً همبرگر را از قبل آماده و به صورت خام فریز میکنیم. اما نحوه سرو آن هم اهمیت دارد و میتواند کاملاً طعم و ظاهر آن را تغییر دهد. سس چیمیچوری یکی از معروفترین سس هایی است که اغلب با انواع گوشت های گریل شده سرو میشود. این سس دو نوع سبز و قرمز دارد. نوع سبز که برای برگر چیمیچوری از آن استفاده میکنیم از جعفری یا گشنیز تازه، روغن زیتون و سرکه تهیه میشود. طعم دهنده های اصلی این سس هم سرکه، آبلیمو و فلفل قرمز هستند. در ادامه نحوه صحیح کباب کردن و سرو 4 عدد همبرگر با سس چیمیچوری و مخلفات مختلف را میبینیم.

طرز تهیه برگر چیمیچوری

گریل را از قبل روی حرارت 190-200 درجه تنظیم کنید تا گرم شود. مواد لازم برای سس چیمیچوری یعنی سیر، گشنیز تازه، سرکه، آبلیمو، روغن زیتون، پاپریکا، فلفل قرمز، نمک و فلفل را داخل غذاساز کوچکی بریزید. غذاساز را روشن کنید و مواد را بزنید تا گشنیز خوب خرد شود و مخلوط حالت سس پیدا کند. سس آماده شده را کنار بگذارید.

دو طرف همبرگرهای نپخته قدری نمک و فلفل بپاشید و آنها را نیز کنار بگذارید. پیاز را به صورت ورقه های نازک حلقه کنید. سپس روغن را روی ورقه های پیاز و فلفل کبابی بمالید. آنها را روی گریل داغ شده قرار دهید و هر طرفشان را 3-4 دقیقه کباب کنید تا شروع به چروک شدن کنند. پیاز را کنار بگذارید. اجازه بدهید فلفل کمی خنک شود (حدود 5 دقیقه). بخش سوخته روی فلفل را جدا کنید. هسته های آن را نیز خارج کنید. سپس آن را به صورت خلال های باریک برش بزنید.

بالاخره خود برگرها را روی گریل قرار دهید و هر طرف آنها را نیز 3-4 دقیقه کباب کنید. پس از آن نان ها را نیز یکی دو دقیقه روی گریل قرار دهید تا گرم شوند.

برگر چیمیچوری

حالا وقت سر هم کردن برگر چیمیچوری رسیده است. روی نان زیرین به ترتیب گوجه های حلقه شده، یک عدد همبرگر، پیاز کباب شده، چند خلال از فلفل کبابی و آووکادوی خرد شده را قرار دهید. روی آن مقداری از سس چیمیچوری را بریزید و در آخر لایه دوم نان را قرار دهید تا ساندویچ شما کامل شود. نوش جان!

برگر چیمیچوری