اسنک ها و تست ها یکی از خوشمزه ترین و متنوع ترین میان وعده ها و عصرانه ها هستن. طعم اسنک شباهت زیادی به پیتزا داره (مخصوصا اسنک پیتزایی) و بسیاری از مواد اولیه ای که در طرز تهیه ی پیتزا استفاده میشه، داخل بعضی از اسنک ها هم هست. تقریبا با هر ماده ی اولیه میشه اسنک و تست درست کرد. از اسنک تخم مرغ گرفته تا تست شاهتوت همه طرفدارهای خاص خودشون رو دارن. امروز قصد داریم طرز تهیه ی یه اسنک خانگی جدید رو بهتون معرفی کنیم. در دستورهای قبلی، طرز تهیه کدو سبز سوخاری رو به عنوان یه میان وعده ی خوشمزه بهتون آموزش دادیم. اسنک کدو سبز یکی از خوشمزه ترین، خاص ترین و سالم ترین اسنک‌ هاست که خواص بسیار زیادی داره. در نتیجه می تونه یه میان وعده ی سالم برای بچه ها باشه. اما قبل از این که طرز تهیه اسنک کدو سبز رو یاد بگیرید بهتره کمی از خواص اون برای سلامتی بدونید:

کدو سبز ارزش غذایی بسیار بالایی داره و در درمان خیلی از بیماری ها موثره. ویتامین ها و مواد مغذی موجود در کدو سبز اون رو به یکی از پر خاصیت ترین صیفی جات تبدیل کرده. اولین و مهمترین ویژگی کدو سبز، خاصیت چربی سوزی اونه و برای لاغری بسیار مفیده، مخصوصا اگه به شکل آب پز خورده بشه. از اون جا که نشاسته ی موجود در اون کمه، در نتیجه کربوهیدرات کم و در عین حال فیبر زیادبی داره که می تونه جلوی خوردن بیش از حد رو بگیره. یکی دیگه از خواص بی نظیر کدو سبز، خاصیت ضد پیری اونه. آنتی اکسیدان های موجود در کدو سبز می تونن به خوبی از پیری زودرس جلوگیری کنن. مزایای خوردن کدو سبز انقدر زیاده که خوردن اون نه تنها برای خانم های باردار، بلکه برای نوزادان و کودکان هم مفیده.

با توجه به خواص بی شمار کدو سبز، در ادامه طرز تهیه اسنک کدو سبز به یه روش ساده رو بهتون آموزش می دیم. در این روش برای درست کردن تست کدو سبز نیازی به دستگاه ساندویچ ساز نیست و میشه به راحتی با استفاده از یه تابه ی نچسب اون رو آماده کرد. در نتیجه کسایی که دستگاه ساندویچ میکر ندارن هم می تونن این اسنک خوشمزه رو به سادگی درست کنن. کافیه کدو سبزها رو به روشی خاص که در ادامه بهتون می گیم آماده کنید، اون ها رو با پنیز مخلوط کرده و داخل نان تست بریزید. بعد هم داخل تابه ی داغ سرخ کرده و نوش جان کنید. به همین سادگی. البته طرز تهیه اسنک کدو سبز یه سری نکات کلیدی و فوت و فن داره که باید قبل از درست کردن اسنک، اون ها رو یاد بگیرید تا بتونید اون رو مثل یه آشپز حرفه ای درست کنید. مثلا اگه آب کدو رو خوب نگیرید، می تونه وارد اسنک بشه و اون رو خیس و نرم کنه که در این صورت تست ایده آلی نخواهد بود. با ما همراه بشید تا ببینیم این اسنک خاص و بی نظیر چطور درست میشه...

 

طرز تهیه اسنک کدو سبز

 

مرحله ی اول: آماده کردن کدو سبز

۱- برای رنده کدو سبز از غذاساز یا رنده با سوراخ های بزرگ استفاده کنید.

۲- کدو سبز را در یک آبکش بزرگ ریخته و نمک را به آن اضافه کنید. اجازه دهید تا حدود 20 الی 30 دقیقه بماند، تا زمانی که خشک شده و آب آن خارج شود.

۳- کدو سبز را در آبکش بریزید و سپس با استفاده از انگشتان دست آن را داخل مشت فشار دهید.

۴- سپس آن را روی دستمال کاغذی حوله ای قرار دهید تا آب آن بیشتر تخلیه شود.

 

مرحله ی دوم: آماده سازی اسنک

۱- کدو سبز را با پنیر رنده شده، مقداری فلفل سیاه تازه آسیاب شده و در صورت نیاز کمی نمک بیشتری مخلوط کنید.

۲- قسمت های بیرونی نان تست را با روغن زیتون یا کره ی نرم شده رومال کنید.

۳- مخلوط پنیر و کدو سبز را روی قسمت های داخلی نان پخش کنید و ساندویچ ها را ببندید.

 

مرحله ی سوم: پخت ساندویچ ها

۱- ساندویچ ها را روی یک توری بزرگ یا تابه با حرارت کم قرار دهید.

۲- وقتی قسمت های زیرین آن به رنگ قهوه ای مایل به طلایی درآمد، ساندویچ ها را برگردانید و مجددا بپزید تا سمت دیگر ساندویچ نیز آماده شود.

  تست کدو سبز  

۳- ساندویچ ها را از وسط نصف کنید. سپس آن را در ظرف مورد نظر سرو کرده و نوش جان کنید.

 

نکات کلیدی طرز تهیه اسنک کدو سبز

- برای پختن ساندویچ ها می توانید از ساندویچ ساز یا ساندویچ میکر نیز استفاده کنید.

- علاوه بر کدو سبز، کدو حلوایی را نیز می توانید به همین روش آماده کرده و اسنک کدو حلوایی درست کنید.

- برای برش دادن نان های تست می توانید از پیتزا بر استفاده کنید.