حتماً شما هم با شنیدن اسم سوپ گرما را حس میکنید. حس خوب لم دادن روی یک کاناپه گرم و نرم در یک روز سرد پاییزی و خوردن یک سوپ مرغ داغ و لذیذ با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست. مرغ و نخود علاوه بر تأمین مقدار قابل توجهی از پروتئین مورد نیاز بدن شما سیرکننده هم هستند، پس سوپ مرغ و نخود را میتوانید به عنوان یک شام سبک و رژیمی هم میل کنید.

اگر مرغ و نخود را از قبل بپزید، تهیه سوپ مرغ و نخود زمان خیلی کمی نیاز دارد به سادگی انجام میشود. این سوپ خوشمزه و لذیذ را در فصل پاییز و زمستان آماده کنید و داغ میل بفرمایید تا هم از طعم آن لذت ببرید و هم از مواد مقوی موجود در آن بهره مند شوید. خوردن سوپ مرغ و نخود در فصل های سرد علاوه بر گرم کردن، با تقویت بدن از سرماخوردگی هم جلوگیری میکند. چیزی که باعث خوشمزه شدن این سوپ میشود در اصل سس مخصوص آن است که از مخلوط رب و ادویه های مرغوب متنوع تهیه میشود.

سوپ مرغ و نخود

طرز تهیه: اول از همه سس مخصوص سوپ را آماده کنید. رب گوجه، پودر پاپریکا، زیره سبز، تخم گشنیز، پودر سیر و کمی نمک را در کاسه کوچکی بریزید و به خوبی با هم مخلوط کنید. آب مرغ را همراه با این سس در قابلمه بزرگی بریزید و روی شعله قرار دهید تا جوش بیاید. سپس شعله را کم کنید. درب قابلمه را ببندید و بگذارید 15 دقیقه روی شعله ملایم بماند. پس از آن نخود برتر و مرغ پخته، نمک و قدری فلفل سیاه برتر اضافه کنید و کمی صبر کنید تا همه مواد داغ شوند (5-10 دقیقه).

[gallery columns="1" ids="26523"]

سوپ مرغ را در کاسه های مورد نظرتان بکشید. آووکادو را پوست بکنید و خرد کنید. روی کاسه های سوپ را با آووکادو، گشنیز خرد شده، نان خشک و لیمو ترش تزیین کنید.

[gallery columns="1" ids="27430"]

نکته: حین پخت سوپ مرغ، میتوانید از آب یک عدد لیمو ترش کوچک هم در آن استفاده کنید.

سوپ مرغ و نخود