کسادیا غذایی مکزیکی است که از سرخ کردن دو نان تورتیلا و مواد بین آنها تهیه میشود. برای مواد میانی نان ها گزینه های زیادی وجود دارد. کسادیای تن ماهی و لوبیا طعم خیلی خوبی دارد و راحت تهیه میشود، چون مواد اصلی آن تن ماهی و خوراک لوبیا هستند که به صورت آماده دردسترسند. با استفاده کمتر از روغن و پنیر در این غذا، کسادیای تن ماهی و لوبیا را میتوان غذایی سالم، مقوی و کم چرب دانست.

طرز تهیه: تابه ای را با کمی روغن چرب کنید و روی شعله قرار دهید تا داغ شود. پیاز را کاملاً خرد کنید و داخل تابه بریزید. سیر را نیز داخل تابه رنده کنید. سیر و پیاز را تفت بدهید تا کمی طلایی رنگ شوند و بوی پیاز و سیر داغ را حس کنید. نیمی از پیاز و سیر داغ را داخل تابه دیگری بریزید.

کدو سبز را بشویید و خرد کنید. 5 عدد قارچ را نیز خوب خرد کنید. در یکی از تابه ها کدو سبز، قارچ ، نمک و فلفل را بریزید و به دیگری کنسرو لوبیای برتر را اضافه کنید. هر دو تابه را روی حرارت قرار دهید تا آب سبزیجات تبخیر شود و سس خوراک لوبیا کاملاً غلیظ شود.

در کاسه ای تن ماهی برتر را با آووکادوی خرد شده، نمک و پاپریکا مخلوط کنید. پنیر ورقه ای را نیز به صورت رشته های باریک خرد کنید و کنار بگذارید.

کسادیای تن ماهی و لوبیا

کف یکی از تابه ها را با روغن زیتون چرب کنید. یک نان تورتیلا (از هر نان تخت گرد دیگری هم میتوانید استفاده کنید) کف تابه بگذارید. تعدادی از رشته های پنیر را روی نان بپینید. بعد به ترتیب مقداری از مخلوط تن ماهی، لوبیا، قارچ و کدو سبز و کمی دیگر پنیر بریزید. در آخر یک نان دیگر روی مواد بگذارید و کمی روی آن فشار بیاورید.

بعد از یکی دو دقیقه کسادیا را برگردانید و سمت دیگر آن را هم سرخ کنید. این کار را برای بقیه مواد هم تکرار کنید تا هر پنج کسادیای شما آماده شود. کسادیای تن ماهی و لوبیا را با ماست یا سس مورد علاقه خود سرو کنید.