شاید تصور کنید تهیه قارچ استراگانوف سخت است و کار هر کسی نیست. اما به هیچ وجه این طور نیست. قارچ استراگانوف خیلی راحت و با مواد ساده ای تهیه میشود. این سس خوشمزه و کرم مانند با تکه های قارچ را میتوانید به عنوان سس ماکارونی استفاده کنید. مواد اصلی قارچ استراگانوف که باعث غلیظ و خوشمزه شدن آن میشوند شیر، خامه و قارچ هستند. علاوه بر این استفاده از سیر، موسیر، کمی آرد و جعفری طعم بهتری به استراگانوف شما میدهد. به جای آب سبزیجات میتوانید از آب مرغ یا گوشت هم استفاده کنید. اگر هیچ کدام از آنها را ندارید میتوانید یک عدد عصاره فشرده سبزیجات را در مقدار کافی آب گرم حل کنید و از آن به عنوان آب سبزیجات استفاده نمایید. قارچ استراگانوف یکی از بهترین سس های ماکارونی گیاهی است.

طرز تهیه قارچ استراگانف

 

کره و روغن زیتون را در تابه بزرگی بریزید و روی شعله قرار دهید تا کره کاملاً ذوب شود. سپس موسیر و سیر رنده شده را به روغن اضافه کنید و حدود 3 دقیقه تفت بدهید تا کمی نرم شوند.

قارچ های ورقه شده را اضافه کنید و حدود 10 دقیقه به تفت دادن ادامه دهید تا قارچ ها طلایی رنگ شوند. پس از آن آرد را اضافه کنید. به هم زدن ادامه دهید تا آرد کمی جذب مواد شود (1-2 دقیقه). 1/4 پیمانه آب به مخلوط اضافه کنید و گرم کردن را ادامه دهید تا مایع شروع به حباب زدن کند.

قارچ استراگانوف

خامه و شیر را نیز اضافه کنید و دو دقیقه دیگر به گرم کردن ادامه دهید تا سس شروع به غلیظ شدن کند. در آخر آب سبزیجات، فلفل سیاه و نمک را اضافه کنید و در صورت لزوم هر از گاهی مخلوط را هم بزنید تا سس غلیظ و یکدستی حاصل شود. درب تابه را ببندید و آن را از روی شعله بردارید. قارچ استراگانوف را بلافاصله همراه با ماکارونی پخته شده سرو کنید.

قارچ استراگانوف