کاسرول گوشت چرخ کرده در واقع کاسرول گوشت و ماکارونی است. این غذای خوشمزه خیلی راحت آماده میشود. گوشت همراه با سس گوجه، گوجه تازه و ادویه جات مناسب پخته میشود و طعمی عالی پیدا میکند. این سس گوشت فوق العاده همراه با پنیر و ماکارونی فرمی پخته شده مجدداً در فر قرار میگیرد و پنیر روی آن ذوب میشود. کاسرول گوشت چرخکرده تنها نیم ساعت وقت شما را میگیرد و بعد از آن فقط کافی است آن را نیم ساعت دیگر در فر قرار دهید تا آماده سرو شود. کاسرول گوشت چرخکرده از غذاهای محبوب همه به ویژه کودکان است.

کاسرول گوشت چرخکرده

طرز تهیه: فر را از قبل با دمای 160 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. دیس گود مورد نظر (پیرکس یا سرامیک) را چرب کنید و کنار بگذارید. ماکارونی فرمی را طبق دستور روی بسته بندی تهیه و آبکش کنید و آن را نیز کنار بگذارید (اجازه ندهید ماکارونی زیاد نرم شود).

پیاز را خرد کنید و همراه با گوشت چرخکرده در تابه بزرگی بریزید. تابه را روی شعله تفت بدهید تا پیاز و گوشت شروع به تغییر رنگ بدهند و قهوه ای شود. کمی نمک و فلفل نیز به مخلوط اضافه کنید.

رب را در آب حل کنید و همراه با گوجه خرد شده، تخم گشنیز و پودر چیلی به تابه اضافه کنید. 15-20 دقیقه بگذارید روی شعله ملایم بماند. کنسرو ذرت را آبکش کنید و به مواد اضافه نمایید. بگذارید مخلوط چند دقیقه دیگر پخته شود. تابه را از روی شعله بردارید. نصف پیمانه از پنیر رنده شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا پنیر ذوب شود.

پاستای پخته شده را به آرامی به بقیه مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شود. حال همه مواد را به قالب چرب شده منتقل کنید و 1 پیمانه پنیر باقیمانده را روی سطح آن پخش نمایید.20-30 دقیقه در فر قرار دهید تا روی کاسرول گوشت چرخکرده طلایی رنگ شود. برای سرو میتوانید روی کاسرول را با پیازچه خرد شده تزیین کنید. نوش جان!

کاسرول گوشت چرخکرده