این سیب زمینی شکم پر دو بار پخته شده را هم میتوانید در فر تهیه کنید و هم در مایکروفر. مراحل تهیه بسیار ساده و آسان هستند. در مرحله اول سیب زمینی پخته میشود. بعد بخش داخل سیب زمینی ها خارج شده و همراه با گل کلم پوره میشود. این مخلوط دوباره داخل پوست سیب زمینی قرار میگیرد و با کلم بروکلی و پنیر تزیین میشود. البته جزئیات بیشتری در تهیه سیب زمینی شکم پر دو بار پخته شده وجود دارد که در ادامه خواهید خواند. اما در مجموع تهیه آن به همین سادگی است و اگر از مایکروفر استفاده کنید خیلی هم سریع آماده خواهد شد. البته اکیداً توصیه میکنیم اگر وقت دارید از فر استفاده کنید. با این روش سیب زمینی شکم پر دو بار پخته شده طعم بهتری پیدا میکند.

طرز تهیه: قبل از پخت، روی سیب زمینی ها با چنگال تعدادی سوراخ ایجاد کنید. برای پخت سیب زمینی دو راه دارید. میتوانید آنها را در مایکروفر قرار دهید و از تنظیمات مخصوص پخت سیب زمینی استفاده کنید، یا آنها را به مدت 1 ساعت در فر با دمای 220 درجه سانتیگراد قرار دهید.

در همین حین که سیب زمینی ها پخته میشوند، گل کلم و کلم بروکلی خرد شده را در قابلمه متوسطی حاوی آب و کمی نمک بپزید.3 دقیقه درب قابلمه را ببندید سپس کلم بروکلی را با کفگیر از قابلمه خارج کنید و آن را در ظرف دیگری بریزید. 5 دقیقه دیگربه پخت ادامه دهید تا کلم بروکلی نرم شود. سپس آن را آبکش کنید و درکاسه بزرگی قرار دهید. بعد از پخت سیب زمینی درجه فر را روی 200 درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

وقتی سیب زمینی های پخته کمی خنک شدند، آنها را از وسط نصف کنید و داخلشان را با قاشق خالی کنید. حدود 1/4 از بخش داخلی را باقی بگذارید و بقیه را به ظرف حاوی گل کلم منتقل کنید. سیب زمینی های خالی شده را روی سینی فر مناسب بچینید.

سیب زمینی شکم پر دو بار پخته شده

سیب زمینی و گل کلم را با استفاده از پوره ساز یا گوشت کوب بکوبید و پوره کنید. باترمیلک، نمک، فلفل برتر، نیمی از پنیر چدار و در صورت تمایل تره خرد شده را نیز با پوره مخلوط نمایید (برای تهیه نصف پیمانه باتر میلک، از نصف پیمانه شیر و نصف قاشق غذاخوری سرکه برتر استفاده کنید. طرز تهیه باترمیلک را اینجا ببینید).

سیب زمینی شکم پر دو بار پخته شده

مخلوط پوره سیب زمینی را با قاشق داخل سیب زمینی های تو خالی بریزید.

سیب زمینی شکم پر دو بار پخته شده

روی هر کدام از آنها یک گل کلم بروکلی قرار دهید. کمی آن را به داخل پوره فشار دهید. سپس پنیر چدار باقیمانده را روی آنها بریزید و به مدت 5-10 دقیقه در فر قرار دهید تا پنیر ذوب و سیب زمینی گرم شود (اگر میخواهید کلاً ار فر استفاده کنید، میتوانید این مرحله را نیز در مایکروفر انجام دهید).

سیب زمینی شکم پر دو بار پخته شده