تهیه بال مرغ روش های مختلفی دارد که قبلاً برخی از آنها را آموزش داده ایم. اما بال مرغ ترد همان طور که از اسمش پیداست بسیار برشته و ترد است. در ضمن این غذای خوشمزه خیلی راحت تهیه میشود و فقط احتیاج به 4 ماده اولیه دارد، یعنی به جز بال مرغ تنها به ادویه نیاز است. تکنیکی که باعث میشود بال مرغ ترد تر از معمول شود این است که مدت کوتاهی مرغ را در آب جوش بپزیم. با این کار مقداری از چربی بال کم شده و مرغ شما تردتر میشود. برای آماده کردن بال مرغ هم باید از دو برش ساده استفاده کنید. روش آماده کردن بال را قبلاً به صورت تصویری در دستور تهیه بال مرغ کنجدی آموزش دادیم.

طرز تهیه: بال‌های مرغ را آماده کنید. اول نوک آنها را ببرید و جدا کنید. سپس آنها را از وسط نصف کنید. از نوک بال‌ها در این غذا استفاده نخواهد شد اما می‌توانید از آنها برای تهیه سوپ استفاده کنید.

یک قابلمه آب را روی شعله قرار دهید و بگذارید آب به جوش بیاید. سپس بال ها را داخل آن بیاندازید و بگذارید 6-7 دقیقه در آب جوش پخته شوند. این کار باعث میشود مقداری از چربی مرغ به آب منتقل شود و در نتیجه بال مرغ شما تردتر شود. پس از آن بال ها را به یک توری فلزی یا یک دیس منتقل کنید و طوری بچینید که خشک شوند.

فر را با دمای 230 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. سینی فر (ترجیحاً سینی شیاردار) را نیز با مقداری روغن چرب کنید. در کاسه کوچکی، نمک، فلفل برتر و پودر سیر برتر را با هم مخلوط کنید.

بال ها را که حالا نیمه خشک شده اند با دستمال حوله ای کاملاً خشک کنید. مخلوط نمک را دو طرف بالهای خشک شده بپاشید تا طعمدار شوند. سپس آنها را روی سینی فر چرب شده بچینید.

سینی را 40 دقیقه در فر قرار دهید. بعد از حدود 20 دقیقه یک بار سینی را از فر خارج کنید و بالها را بچرخانید تا دو طرف آنها طلایی رنگ شود. را با سس دلخواه خود سرو کنید.

بال مرغ ترد

نکته: دو نوع از رایج ترین سس هایی که با بال مرغ سرو میشوند سس بوفالو و سس کاری هستند. برای تهیه سس بوفالو 300 گرم از سس تند مورد علاقه خود را با 80 گرم کره ذوب شده، 2 قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید و بال مرغ ترد را بعد از آماده شدن در آن غوطه ور نمایید.

برای تهیه سس کاری، 2/3 پیمانه ماست چکیده را با 1/4 پیمانه سس مایونز، 1 قاشق چایخوری آبلیمو، 1 و نیم قاشق چایخوری پودر کاری، 3/4 قاشق چایخوری سیر رنده شده و 1 قاشق چایخوری عسل داخل مخلوط کن بریزید و بزنید تا یکنواخت شود. بگذارید سس کاری یکی دو ساعت در یخچال بماند تا طعم ها به خوبی با هم ادغام شوند.