اسموتی سیب یکی از انواع اسموتي های خوشمزه و مقویه که تهیه کردنش آسونه. اسموتي ها نوشیدنی های پرخاصیت و خوشمزه ای هستن. که میشه اون ها رو به عنوان صبحانه، میان وعده یا عصرانه سرو کرد. البته اگه رژیم اسموتي داشته باشین یا بخواین اسموتي سم زدا تهیه کنین، وضعیت یکم فرق داره. در مورد رژیم سیب هم قبلا توضیحات لازم رو دادیم. ولی در حالت کلی میتونین انواع میوه ها و شیرین کننده ها رو به سيب اضافه کنین و طعم های مختلفی به وجود بیارین.

اسموتی سیب و دارچین خوشمزه ترین نوع اسموتي سیب هست که یه جورایی مزه پای سيب میده. اسموتی رژیمی سیب هم با مواد خاصی تهیه میشه و نباید در اون از شیرین کننده ها استفاده بشه. خلاصه که برای تهیه کردن این اسموتي حسابی دستتون بازه. سرتون رو درد نیارم. در ادامه انواع و اقسام روش هایی که میشه باهاش یه اسموتي هیجان انگیز با طعم سيب تهیه کرد رو بهتون آموزش میدیم. برای یه سفر لذت بخش توی دنیای اسموتي ها همراه ما باشین.

  اسموتی رژیمی سیب  

طرز تهیه اسموتی سیب

مرحله اول:

سیب ها را برش دهید و هسته های آن را جدا کنید. موز را پوست بگیرید و قطعه قطعه کنید.

مرحله دوم:

تمام مواد اسموتي را در مخلوط کن بریزید تا به مدت 1 الی 2 دقیقه کاملا ترکیب شوند. وقتی اسموتي سيب و دارچين یک دست شد، آن را در لیوان بریزید. روی آن را با دارچین تزیین کرده و سپس سرو کنید. نوش جان.

اسموتی سیب خوشمزه  

نکات کلیدی تهیه اسموتی سیب

- میتوانید اسموتي را در یخچال یا فریزر نگه داری کنید.

- به جای مخلوط کن میتوانید از میکسر یا گوشت کوب برقی هم کمک بگیرید.

- اسموتی سیب و موز با موز یخ زده هم تهیه می شود. نیازی به موز تازه نیست.

- در صورت تمایل میتوان به مواد اسموتی کمی یخ خرد شده هم اضافه کرد تا اسموتی خنک شود.

- برای تهیه اسموتی سیب سبز رنگ میتوانید به مواد اسموتي کلم پیچ یا اسفناج اضافه کنید.

- اسموتی سیب و شیر سه نوع دارد. میتوانید از شیر کم چرب، شیر نارگیل یا شیر بادام استفاده نمایید.

- اسموتي رژيمي سيب برای لاغری که با یک پیمانه سیب خرد شده، یک پیمانه اسفناج، یک پیمانه شیر بادام و یک دوم قاشق چایخوری دارچین تهیه می شود، حدودا 56 کالری، یک گرم پروتئین و دو گرم فیبر دارد. این مقدار مواد اولیه برای یک فنجان اسموتی کافی است.

- در صورت تمایل میتوانید به مواد اسموتی یک دوم قاشق چایخوری اسانس وانیل، یک یا دو قاشق چایخوری عسل، شکر یا شربت افرا، یا دو عدد خرما، یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی هم بیفزایید. در این اسموتی از دو قاشق غذاخوری مغز گردو یا دانه چیا هم میتوان استفاده کرد.

- برای تهیه اسموتی سیب و لیمو ترش باید یک و یک دوم پیمانه شیر را به همراه یک عدد سیب، یک پیمانه اسفناج، یک اسکوپ پودر پروتئین، یک قاشق غذاخوری آب لیمو و یک دوم قاشق چایخوری ادویه (دارچین، جوز هندی یا زنجبیل) را با هم مخلوط کنید.

- روش دیگری که برای تهیه این اسموتي خوشمزه وجود دارد این است که یک عدد سیب پوست گرفته را با یک پیمانه شیر و نصف پیمانه ماست یونانی بدون چربی در مخلوط کن بریزید. سپس یک چهارم پیمانه جو دو سر را با یک عدد موز، یک قاشق چایخوری وانیل، کمی دارچین، دو قاشق غذاخوری شربت افرا و کمی جوز هندی ترکیب کرده و نوش جان کنید.

- در این اسموتي میتوان از آب سيب، انواع توت منجمد، ماست یخ زده یا بستنی کم چرب و کمی آناناس هم استفاده کرد.

- اسموتی سیب و پرتقال و کیوی نوع محبوب دیگری از این اسموتي است. البته در تهیه اسموتی سیب و کیوی به شیرین کننده نیاز دارید.