کیک شکلاتی یکی از دسرهای محبوب همه افراد است و معمولا کیک دبل چاکلت دوست‌داشتنی بیشتر از همه مورد استقبال دوست‌داران طعم ناب کاکائو قرار می‌گیرد. با دستور تهیه‌ای که در ادامه آمده، شما به راحتی می تونید این کیک رو درست کنید، نیازی نیست قناد حرفه‌ای باشید یا سالها تجربه کیک‌پزی داشته باشید. کیک دبل چاکلت علاوه بر طعم بی نظیرش دارای ظاهری زیبا نیز هست و می تونید به عنوان کیک تولد هم ازش استفاده کنید. تا فراموش نکردم این هم بگم که خوردن این کیک با چای حسابی می چسبه.

اگه توی خونه فقط یه تخم مرغ دارید می تونید کیک خیس شکلاتی یا کیک یک تخم مرغی درست کنید، اما فقط با دو تا تخم مرغ میشه یک کیک فوق العاده دبل شکلاتی درست و عاشقای شکلات رو حسابی هیجان زده کرد. توی این کیک از باترمیلک استفاده میشه، ماده ای که به راحتی از شیر و سرکه به دست میاد، پس نگرانش نباشید.

طرز تهیه کیک دبل چاکلت

مرحله اول: تهیه مایع کیک

قبل از انجام هر کاری فر را روی درجه حرارت 350 درجه فارنهایت (180 سانتی گراد) روشن کنید تا گرم شود. دو عدد قالب گرد مخصوص پخت کیک را کاملاً چرب کنید و کنار بگذارید. در کاسه بزرگی شکر، آرد، بکینگ پودر، جوش شیرین، نمک و پودر کاکائو را مخلوط کنید. سپس تخم مرغ، باترمیلک، کره ذوب شده و عصاره وانیل را به آن ها اضافه کنید. حدود 2 دقیقه با دور متوسط همزن آن ها را هم بزنید. پس از این زمان قهوه داغ یا آب جوش را داخل آن بریزید و مایه کیک دبل چاکلت را در حد مخلوط شدن هم بزنید.

 

مرحله دوم: پختن کیک 

خمیر به دست آمده را به طور مساوی داخل دو قالبی که از قبل چرب کرده اید بریزید. قالب ها را در فر روی طبقه وسط قرار دهید. 30 تا 35 دقیقه صبر کنید تا کیک ها پخته شوند. پس از گذشت این زمان با خلال دندان کیک ها را چک کنید، اگر نچسبد و خلال دندان تمیز بیرون آمد کیک آماده است. کیک ها را روی توری فلزی قرار دهید تا خنک شوند.

 

مرحله سوم: آماده سازی کرم شکلاتی روی کیک دبل چاکلت

برای درست کردن باترکرم شکلاتی روی کیک ابتدا کره به دمای محیط رسیده را داخل یک ظرف ریخته و با دور متوسط هم بزنید. خیلی آن را هم نزنید که تغییر زیادی پیدا کند. پودر کاکائو را به آرامی و قاشق قاشق اضافه کرده و مخلوط کنید تا کاملا به خورد کره برود. پودر قند را نیز به همین شکل و به آرامی اضافه کنید. برای رسیدن به قوام دلخواه شیر را به تناوب اضافه کنید. سپس با دور متوسط همزن مواد را مخلوط کنید تا سبک شود. 3 تا 5 دقیقه زمان کافی است. اگر به نظرتان کرم رقیق بود مقدار دیگری پودر قند به آن اضافه کنید.

  بافت کیک دبل چاکلت  

مرحله چهارم: روکش کردن کیک دبل چاکلت با کرم شکلاتی

داخل ظرف مورد نظر سرو کیک، یکی از کیک های آماده شده را قرار داده و روی آن از باتر کرم که درست کرده اید بریزید و پهن کنید. سپس لایه دیگر کیک را روی آن قرار داره و مابقی شکلات را روی آن ریخته و کاملا پخش کنید. به طوری که رویه و اطراف کیک از شکلات پوشیده شود. روی کیک را می توانید با اسمارتیز، ترافل رنگی و یا شکلات چیپسی تزیین کنید.

  پوشاندن کیک دبل چاکلت با روکش شکلاتی  

نکات کلیدی برای تهیه کیک دبل چاکلت

- برای چرب کردن ظرف های پخت کیک می توانید از روغن جدا کننده استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری روغن جامد، پنج قاشق غذاخوری سر پر روغن مایع و یک قاشق غذاخوری سرخالی آرد سفید را با هم مخلوط کرده و کف قالب ها را با آن چرب کنید. با استفاده از این روغن به هیچ وجه کیک شما به قالب نمی چسبد.

- اگر از روغن جدا کننده باقی ماند داخل ظرف سربسته ریخته و داخل یخچال نگهداری کنید.

- می توانید برای راحتی کار مواد کیک را داخل یک ظرف پخته و سپس با دقت از وسط برش بزنید. برای بهتر بریده شدن کیک بهتر است آن را حدود نیم ساعت در یخچال قرار دهید.

- برای کاور روی کیک دبل چاکلت می‌توانید به جای باترکرم از سس گاناش شکلاتی و یا ژله بریلو شکلاتی که قبلاً دستور تهیه آنها توضیح داده شده استفاده کنید. همچنین می‌توانید بریلو کاکائویی آماده را از لوازم قنادی تهیه کنید.

  - این دستور از وبسایت pinchofyum ترجمه شده است.