فاج نخودچی یک شیرینی ساده و خوشمزه پاکستانی/هندی است که مواد اصلی آن آرد نخوچی و پسته هستند. فاج نخودچی خیلی راحت تهیه میشود. فقط باید آرد را با کره تفت بدهیم و بعد با مقداری شربت مخلوط کنیم. هل و پسته هم برای دادن طعم و بافتی جذابتر به این شیرینی اضافه میشوند. البته برای آماده شدن فاج نخودچی کافی است این مخلوط از شب تا صبح در فریزر بماند. بعد میتوانید به راحتی آن را برش بزنید و همراه با یک نوشیدنی گرم سرو کنید.

فاج نخودچی

طرز تهیه: ابتدا آرد نخودچی را در یک تابه نچسب بریزید و روی شعله متوسط 3-4 دقیقه تفت بدهید تا بوداده شود. رنگ آرد فقط باید اندکی تیره تر شود. کره یا روغن قنادی را اضافه کنید وبه هم زدن ادامه دهید تا کره کاملاً آب شود. و مخلوط حالت خمیری پیدا کند. 3-4 دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید تا مخلوط منسجم تر و تیره تر شود. سپس مخلوط آرد نخودچی را به کاسه ای منتقل کنید و کنار بگذارید.

فاج نخودچی

آب و شکر را در همان تابه قبلی بریزید و روی شعله قرار دهید تا داغ شود و در این مدت مرتب هم بزنید. به این کار ادامه دهید تا مخلوط حالت شربت پیدا کند. برای تست آماده بودن مقداری از شربت را خنک کنید و بین دو انگشت شست و اشاره قرار دهید. اگر با جدا کردن انگشتان از هم دو تار شربتی شکل گرفت، شربت شما آماده ست.

فاج نخودچی

در این مرحله، آرد نخودچی را به تابه برگردانید و با شربت مخلوط کنید. 3-4 دقیقه دیگر به تفت دادن آن ادامه دهید. دانه های هل را پوست بکنید و بکوبید. گرد هل را همراه با یک قاشق از خلال پسته به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید. مایه فاج را در یک ظرف مناسب فریزر بریزید (که نقش قالب را دارد) و سطح آن را با قاشق صاف کنید. خلال پسته باقیمانده را روی فاج بپاشید و کمی فشار دهید تا در فاج فرو برود اما همچنان دیده شود.

فاج نخودچی

بعد از 12 ساعت فریز کردن، فاج نخودچی را از فریزر خارج کنید و به سایز دلخواه برش بزنید.

فاج نخودچی