یکی دیگر از غذاهایی که میتوان با گوشت بوقلمون چرخکرده درست کرد، چیلی بوقلمون و عدس است. این خوراک خوشمزه و مقوی به سادگی با عدس، کنسرو لوبیا، گوجه، پیاز، ادویه های مختلف و طبیعتاً بوقلمون چرخکرده درست میشود. نکته خوب این است که شما میتوانید عدس را از قبل بپزید و تا زمان مصرف فریز کنید. به این ترتیب خوراک چیلی بوقلمون و عدس خیلی سریع تر آماده میشود. این مقدار مواد برای 8 نفر کافی است. اما شما میتوانید بسته به تعداد افراد، مقادیر را نصف یا چند برابر کنید.

چیلی بوقلمون و عدس

طرز تهیه: قبل از هر چیز عدس را در قابلمه ای از آب بپزید. برای سرعت بیشتر میتوانید از زودپز هم استفاده کنید. همزمان که عدس در حال پخت است، روغن زیتون را در قابلمه بزرگی بریزید و روی شعله قرار دهید تا داغ شود.

پیاز را خرد کنید و 5-7 دقیقه در روغن تفت بدهید تا نرم و بیرنگ شود. سیر را اضافه کنید و 2 دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید تا پخته شود. پس از آن، بوقلمون چرخکرده را به قابلمه اضافه کنید و 10-15 دقیقه دیگر تفت بدهید. به مقدار دلخواه نمک و فلفل بزنید. گوجه خرد شده، پودر سیر، دارچین، ادویه چیلی و پاپریکا را اضافه کنید و بگذارید 10 دقیقه دیگر روی شعله بماند.

مقداری از آب خوراک لوبیا چیتی را جدا کنید و آن را با گوشتکوب بکوبید تا حالت خمیری پیدا کند. لوبیای کوبیده، خوراک لوبیا قرمز و عدس پخته شده (آبکش شده) را به محتویات قابلمه اضافه کنید. بگذارید 15 دقیقه خوراک چیلی قل بخورد. اگر مخلوط بیش از حد غلیظ شد، آب خوراک لوبیا چیتی را هم به آن اضافه کنید. در صورت لزوم میتوانید نصف لیوان آب هم اضافه کنید.

خوراک چیلی بوقلمون و عدس را بچشید و نمک و فلفل آن را بسته به ذائقه خود تنظیم کنید. برای تزیین میتوانید از ماست و پیازچه خرد شده استفاده کنید.

چیلی بوقلمون و عدس