مافین توت فرنگی که قراره یاد بگیرید یک راه عالیه برای اینکه بتونید از این میوه بهاری به بهترین شکل ممکن استفاده کنید، همچنین این مافین ها یک تغییر خوب نسبت به مافین بلوبری هستند اما به همون اندازه خوشمزه اند. راز خوشمزگی این مافین اضافه کردن توت فرنگی زیاد به خمیر به طوری که طعمش غالب باشه، البته در کنار عصاره بادام که واقعا مافین ها را بی نظیر می کنه.

اگه شما قبلا خوراکی های خوشمزه ای مثل تارت توت فرنگی یا چیز کیک توت فرنگی پخته باشید می دونید که این میوه برای استفاده در شیرینی جات حریف نداره، به ویژه اینکه بچه ها قطعا خیلی خوششون میاد. با این تفاسیر این مافین هم نمره قبولی رو می گیره، پس همین حالا دست به کار شید و با پختن این خوشمزه ها خودتون و خانواده رو به یک شیرینی بی نظیر دعوت کنید.

 

طرز تهیه مافین توت فرنگی 

مرحله اول: مقدمات کار را فراهم کنید. 

  مواد اولیه مافین توت فرنگی  

پیش از هر چیز فر را روشن کنید و روی درجه حرارت 375 فارنهایت (190 درجه سانتی گراد) قرار دهید. یک قالب مافین 12 عددی را مقداری چرب کنید و با آسترهای کاغذی مافین بپوشانید. در یک کاسه آرد، بکینگ پودر و نمک را مخلوط کرده و بعد از آنکه خوب هم زدید کنار بگذارید.

  هم زدن مواد خشک با ویسک  

مرحله دوم: مایه مافین توت فرنگی را آماده کنید. 

پودر قند و کره را در کاسه همزن برقی (یا هر کاسه مناسب دیگر) بریزید و حدود 2 دقیقه با سرعت متوسط هم بزنید. تخم مرغ ها را به نوبت و یکی یکی اضافه کنید و با سایر مواد مخلوط کنید. با استفاده از یک لیسک مرتب کناره های ظرف را به داخل کاسه باز گردانید و خوب هم بزنید. عصاره وانیل و عصاره بادام را نیز اضافه و باز هم مخلوط کنید. ممکن است خمیر مافین کمی دانه دانه به نظر بیاید اما مشکلی ندارد.

  اضافه کردندانه به دانه تخم مرغ ها   افزودن عصاره وانیل و بادام به مایع مافین توت فرنگی   ترکیب کامل مایع مافین  

همزن را روی دور کند قرار دهید. آرد و شیر را به تناوب و طی سه مرحله به مایع اضافه کنید. یعنی یک مقدار آرد بریزید و هم بزنید بعد مقداری شیر و این کار را ادامه دهید تا تمام شوند. البته باید با افزودن شیر شروع کنید تا در مرحله آخر آرد باقی بماند.

  اضافه کردن آرد و شیر طی سه مرحله   افزودن شیر در کنار آرد  

مرحله سوم: توت فرنگی ها را به مایع مافین اضافه کنید. 

توت فرنگی های خرد شده را با دو قاشق غذاخوری آرد مخلوط کنید. با این کار دیگر توت ها در خمیر فرو نمی روند و به ته قالب نمی چسبند. نصف پیمانه از توت ها را بردارید و مابقی را به مایع مافین اضافه کنید. با استفاده از یک لیسک یا کفگیر هم بزنید تا یکنواخت پخش شود اما خیلی آن را هم نزنید.

  مخلوط کردن آرد با توت فرنگی   برداشتن نصف پیمانه توت فرنگی   اضافه کردن توت فرنگی به خمیر مافین  

مرحله چهارم: مافین ها را برای پخت به فر انتقال دهید. 

مایه مافین توت فرنگی را داخل قالب بریزید و کاملا هر قالب را پر کنید، یک قاشق بستنی یا اسکوپ ساز در اینجا بسیار به کار می آید. توت فرنگی هایی که برداشتید به صورت یکنواخت روی مافین ها پخش کنید سپس شکر قهوه ای را در مرکز مافین بپاشید (اگر شکر به لبه ها برسد ممکن است مافین به قالب بچسبد).

  ریختن مایع مافین در قالب   پاشیدن شکر قهوه ای و توت فرنگی  

مافین ها را حدود 30 دقیقه بپزید تا زمانی که مقداری طلایی شوند و یک خلال دندان از آنها تمیز بیرون بیاید. در صورت لزوم (اگر لبه ها چسبیده بودند) با یک چاقوی تیز لبه های مافین را جدا کنید تا بعدا به راحتی از قالب بیرون بیایند. اجازه دهید مافین ها حدود 25 دقیقه در قالب خنک شود سپس آنها را به توری سیمی انتقال دهید تا کاملا خنک شوند.

  مافین توت فرنگی پخته شده  

نکات کلیدی برای تهیه مافین توت فرنگی 

- این مافین توت فرنگی را می توانید تا 3 ماه در فریزر نگهداری کنید. کافی است بعد از خنک شدن کامل با دو لایه فویل آلومینیوم یا پلاستیک فریزر بپوشانید یا اینکه آنها را در کیسه های زیپ کیپ قرار دهید.

- برای استفاده مجدد اجازه دهید مافین یک شب بیرون بماند تا کاملا یخش باز شود.

- این دستور از وبسایت onceuponachef ترجمه شده است.