مرغ پرتقالی یکی از ساده ترین لذیذترین غذاهای مناسب برای فصل پاییز است. پخت مرغ در زودپز خیلی راحت و سریع انجام میشود و یکی از راحت ترین غذاهای سالم به این روش تهیه میشود. حال که فصل پاییز است و پرتقال تر و تازه در دسترس همه هست میتوانید این غذای سالم را با این میوه عالی تهیه کنید و از طعم خوب و خواص آن مانند ویتامین C که از سرماخوردگی جلوگیری میکند هم بهره مند شوید. سس غلیظ و خوشمزه مرغ پرتقالی روی برنج شما طعمی عالی پیدا میکند و همراه با مرغ و سبزیجات دلخواه یک غذای کامل و جذاب برای شما فراهم میکند.

مرغ پرتقالی

طرز تهیه: ابتدا، آب، آب پرتقال، سس سویا، سس کچاپ، سرکه سیب، شکر، پودر سیر و زنجبیل را در کاسه ای بریزید و به خوبی با هم مخلوط کنید.

سینه مرغ ها را به صورت قطعات مکعبی خرد کنید و همراه با سسی که در مرحله قبلی تهیه کردید داخل زودپز بریزید. 15-20 دقیقه بپزید تا مرغ به خوبی پخته شود. حال وقت آن است که سس مرغ پرتقالی را غلیظ کنید.

آب و نشاسته ذرت را در کاسه ای بریزید و هم بزنید تا نشاسته در آب حل شود. سپس این مخلوط را به مرغ اضافه کنید. 1-2 دقیقه دیگر شعله زیر زودپز را روشن کنید تا سس غلیظ شود (در این مرحله در زودپز را باز بگذارید).

مرغ را با سس مخصوص به ظرف مورد نظر منتقل کنید و با پیازچه خرد شده تزیین نمایید. مرغ پرتقالی را با پلو و سبزیجات تازه یا کنسرو سبزیجات سرو کنید.

مرغ پرتقالی