مراحل تهیه بادمجان و میگو غذای هیجان انگیزی که میخواهیم در اینجا معرفی کنیم به سادگی قابل انجام هستند. البته بعضی از مراحل باید با کمی صبر و حوصله انجام شوند تا نتیجه بهتری حاصل شود. اما در مجموع میتوان گفت بادمجان و میگو را میتوان در کمتر از 1 ساعت تهیه کرد و یک وعده غذای سالم و لذیذ داشت که به ویژه برای تعطیلات و آخر هفته ها مناسب است. محتوای این بادمجان شکم پر از نوعی غذای ایتالیایی به اسم کاپوناتا الهام گرفته شده و عمدتاً مخلوطی از گوجه، بادمجان و میگو است.

بادمجان و میگو

طرز تهیه: ابتدا فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه بدهید گرم شود. روی یک سینی فر فویل آلومینیومی بکشید و آن را کنار بگذارید. بادمجانها را بشویید و از وسط به صورت طولی نصف کنید. روی بادمجانها با چاقو به صورت ضربدری چند خط بیاندازید، اما مراقب باشید که پوست بادمجان را نبرید. سپس آنها را روی سینی فر بچینید و در فر قرار دهید تا کباب شوند.

بادمجان و میگو

گوجه های گیلاسی را با دو قاشق چایخوری روغن زیتون برتر، نمک و فلفل داخل کاسه ای بریزید و زیر و رو کنید. بعد از این که بادمجانها 10 دقیقه در فر پخته شدند، گوجه ها را هم داخل سینی بریزید و حدود 10-15 دقیقه دیگر آن را به فر برگردانید. سپس آنها را از فر خارج کنید و بگذارید خنک شوند.

وقتی بادمجانها خنک شدند با استفاده از قاشقی گوشت داخل آنها را خالی کنید. اما مقداری از آن را باقی بگذارید تا بادمجان بتواند مثل یک کاسه عمل کند و از هم فرو نپاشد.

بادمجانهای خارج شده و گوجه های کباب شده را به صورت تکه های کوچک خرد کنید. در یک تابه یا قابلمه بزرگ یک قاشق روغن زیتون بریزید. پیازخرد شده را داخل آن تفت بدهید تا نرم شود. سیر را رنده کنید و به تابه اضافه نمایید. به تفت دادن ادامه دهید اما نگذارید سیر بسوزد. نمک، فلفل و فلفل قرمز را هم اضافه کنید و مرتب هم بزنید.

حال میگوها را اضافه کنید و هر سمت آنها را حدود 1 دقیقه سرخ کنید. زیتون خرد شده را اضافه کنید و یکی دو دقیقه دیگر تفت بدهید. پس از آن سرکه بالزامیک را اضافه کنید و قدری به پخت ادامه دهید تا حجم سرکه به نصف مقدار اولیه کاهش پیدا کند.

در آخر، گوجه فرنگی پوره شده، رب گوجه برتر، شکر، نمک، فلفل و مخلوط گوجه و بادمجان (شکم بادمجانی که خالی کردید) را نیز اضافه کنید. به پخت ادامه دهید تا بخشی از مایع تبخیر شده و سس غلیظی حاصل شود.

طعم مخلوط را بچشید و ادویه ها را طبق ذائقه خود تنظیم کنید. با این مخلوط بادمجان های توخالی را پر کنید و روی بادمجان و میگو را با جعفری خرد شده تزیین نمایید.

بادمجان و میگو