گوشت سینه بوقلمون چربی بسیار کمی دارد و جایگزین بسیار خوبی برای گوشت قرمز است. در ضمن از نظر طعم بیشتر از مرغ شبیه به گوشت قرمز است. برگر بوقلمون هم در برنامه غذایی شما تنوع ایجاد میکند و هم به دلیل استفاده از قارچ طعم و بافتی متفاوت و خوشمزه دارد. تهیه برگر بوقلمون بسیار ساده است. در ضمن شما میتوانید مقدار مواد را بیشتر کنید و برگرهای آماده شده را در فریزر نگهداری کنید. به این ترتیب شما میتوانید هر زمانی که خواستید برگر بوقلمون را در عرض 10 دقیقه آماده کنید و همراه سالاد و سبزیجات دلخواه خود آن را سرو نمایید.

همبرگر عالی

طرز تهیه: ابتدا 1 قاشق روغن زیتون برتر را در تابه ای بریزید و آن را روی شعله متوسط قرار دهید تا داغ شود. قارچ ها را به خوبی خرد کنید و داخل روغن داغ بریزید (برای خرد کردن قارچ میتوانید از غذاساز هم استفاده کنید). به آن مقداری نمک و فلفل برتر اضافه کنید. قارچ را تفت بدهید تا آب آن بخار شود (حدود 10 دقیقه).  سیر رنده شده را به قارچ اضافه کنید و 1 دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید.

تابه را از روی شعله بردارید. سس کچاپ را به مخلوط قارچ اضافه کنید و هم بزنید. تابه را کنار بگذارید تا خنک شود. بعد از این که قارچ خنک شد آن را به آرامی به گوشت چرخکرده اضافه کنید و مخلوط نمایید. برای تست کردن طعم برگر میتوانید تکه کوچکی از آن را به سرعت در کمی روغن سرخ کنید و بچشید. اگر لازم بود مقدار نمک و فلفل را بیشتر کنید.

حال مخلوط را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. هر کدام را به شکل یک همبرگر در بیاورید. 1 قاشق روغن زیتون باقیمانده را در تابه ای داغ کنید. همبرگرها را در تابه داغ بچینید. هر طرف از آنها را حدود 4-5 دقیقه سرخ کنید تا پخته شوند. برگر بوقلمون را با نان همبرگر و سبزیجات دلخواه سرو کنید.

برگر بوقلمون

نکته: برگر بوقلمون را میتوانید به صورت خام یا پخته فریز کنید. در صورتی که برگر خام را فریز کردید هر کدام را در نایلون جداگانه بگذارید و قبل از سرخ کردن بگذارید یخ آن باز شود. برای گرم کردن برگر پخته فریز شده از مایکروفر یا فر استفاده کنید.