پنکیک یکی از جذابترین و خوشمزه ترین گزینه هایی است که میتواند به جای نان در کنار غذاهای مختلف از آن استفاده شود. اما در ساده ترین غذاها هم میتوان با کمی خلاقیت تنوع ایجاد کرد. پنکیک توری ظاهری متفاوت فوق العاده زیبا دارد و تهیه آن هم خیلی راحت است. برای تهیه پنکیک توری فقط به یک بطری آب معدنی خالی و یک سوزن احتیاج دارید. اگر در سوراخ کردن در بطری مشکل داشتید میتوانید سوزن را کمی روی شعله گاز داغ کنید. با سوراخ کردن در بطری و ریختن خمیر داخل آن میتوانید طرح توری زیبا را به راحتی در تابه ایجاد کنید. پنکیک توری همراه با انواع غذاهای گوشتی به ویژه با مرغ کاری ترکیب جالبی است و میتواند جایگزین متنوع و خوش طعمی برای نان بر سر سفره های شما باشد.

پنکیک توری

طرز تهیه: ابتدا، آرد، آب، شیر نارگیل، تخم مرغ، نمک و زردچوبه را در یک کاسه متوسط بریزید و هم بزنید تا مخلوط یکدست شود. اگر گلوله ای در خمیر باقی ماند آن را از یک صافی مناسب رد کنید.

با یک چاقوی نوک تیز یا سوزنی بزرگ در شیشه آب معدنی را سوراخ کنید. سه سوراخ روی آن ایجاد نمایید. شیشه آب معدنی را از خمیر پنکیک پر کنید و درآن را ببندید.

تابه مورد نظر را با اندکی روغن چرب کنید. شیشه آب معدنی را روی تابه خم کنید و با یک حرکت چرخشی خیلی سریع دایره ای توری از خمیر در تابه ایجاد کنید.

پنکیک توری

بگذارید پنکیک یکی دو دقیقه سرخ شود. پنکیک را برنگردانید و خیلی مراقب باشید که پنکیک شما نسوزد. بگذارید پنکیک توری خنک شود سپس آن را رول کنید و با مرغ کاری یا هر غذایی که دوست دارید سرو نمایید.

پنکیک توری