همه ما عاشق کیک و شیرینی هستیم اما کیک هایی که طراحی های خلاقانه و بامزه دارند خیلی جذاب تر هستند. کیک های فانتزی و عروسکی را همه ی ما دوست داریم و در مهمانی ها و تولد ها استفاده می کنیم. اما برخی طراحی ها و تزیینات روی کیک ها باعث می شود که کیک ترسناک شود و آن را برای روزهای خاصی مثل جشن هالووین منحصر به فرد می کند. کیک تار عنکبوت یکی از این کیک هاست که با ظاهر خاص و دلنشینش یک کیک هالووین است. البته برای جشن های تولدی که آن را با تم های ترسناک و هیجان انگیز طراحی می کنید هم ممکن است گزینه خوبی باشد.

تهیه کیک تار عنکبوت صرفا نیاز به کمی حوصله، دقت و مقداری شکلات دارد! کافیست این دستور آشپزی را مرحله به مرحله پیش بروید و در نهایت یک کیک زیبا و جالب به عزیزانتان هدیه دهید.

 

طرز تهیه کیک تار عنکبوت

 

مرحله اول:

آرد را الک کنید. سپس با پودر شکر، نصف پیمانه پودر کاکائو، بیکینگ پودر، جوش شیرین و نمک در مخلوط کن بریزید. آن را روی درجه تند بگذارید تا مواد خوب و یک دست ترکیب شوند.

 

مرحله دوم:

خامه ترش (جایگزین پیشنهادی: ماست ترجیحا چکیده)، باترمیلک، تخم مرغ ها، قهوه دم کرده و داغ، روغن و عصاره وانیل را در ظرف بزرگی بریزید و با همزن مخلوط کنید. برای قهوه بهتر است از قهوه موکا استفاده کنید.

 

مرحله سوم:

مواد مرحله اول و دوم را با هم ترکیب کنید و برای دو دقیقه با همزن با سرعت متوسط بزنید. مراقب باشید به طور کامل و یک دست مخلوط شوند.  

مرحله چهارم:

کف قالب کیک را با کاغذ روغنی و آرد و کره بپوشانید. خمیر حاصل را در قالب بریزید. برای 50 دقیقه اجازه دهید در فر بپزد. خلال دندانی را در وسط کیک فرو کنید. اگر خمیر کیک به خلال دندان نچسبد و خلال تمیز خارج شود کیک آماده است. اجازه دهید تا کیک کاملا خنک شود.

 

مرحله پنجم:

در این مرحله نوعی باتر کریم را برای تزیین کیک تهیه میکنیم. در ظرفی کره بدون نمک و نصف پیمانه پودر کاکائو را با سرعت کم میکس کنید. سپس پودر قند الک شده و نمک را اضافه کنید. به آرامی فاج را بیفزایید و آنقدر هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند. حال باتر کریم شما حاضر است.

 

مرحله ششم:

با قاشق اسکوپ ساز بالای کیک را با باتر کریم بپوشانید. سپس آن را با قاشق یا لیسک روی سطح کیک پخش کنید. حال شکلات سفید ذوب شده را به وسیله ماسوره بسیار نازک به شکل مارپیچ روی سطح کیک بریزید. سپس توسط یک خلال دندان از مرکز مارپیچ تا لبه کیک خط صاف رسم کنید. این کار طرح تار عنکبوت را ایجاد میکند. آن قدر ادامه دهید تا کل سطح کیک مانند تار عنکبوتی بزرگ شود.

 

مرحله هفتم:

در این مرحله میخواهیم عنکبوت را شکل دهیم. شکلات تلخ را ذوب نمایید و به یک ماسوره منتقل کنید. به کمک ماسوره روی کاغذ روغنی پاهای عنکبوت را به شکل L ایجاد کنید. برای مدت 5 الی 10 دقیقه در فریزر بگذارید تا شکلات سفت شود. برای بدن عنکبوت از یک دراژه بادام زمینی و برای سر عنکبوت از دراژه شکلاتی استفاده کنید. سپس پاهای عنکبوت را در اطراف بدنش روی کیک قرار دهید.

  عنکبوت  

نکته ها:

-این دستور آشپزی از سایت preppykitchen ترجمه شده است.

- خیلی از مواد نا آشنا در دستورهای غیر ایرانی به راحتی قابل جایگزینی هستند. مثلا به جای خامه ترش میتوان از ماست چکیده پر چرب استفاده کرد. تهیه باترمیلک با شیر و آبلیمو یا سرکه هم بسیار ساده است.

- در تهیه کرم روی کیک از نوعی شیرینی به نام فاج استفاده شده. در صورتی که دسترسی به فاج آماده ندارید و قصد هم ندارید این شیرینی را مطابق دستوری که قبلا گفته شده درست کنید میتوانید مقداری شکلات ذوب شده به کرم اضافه کنید یا اصلا به جای کرم از گاناش شکلات استفاده کنید.

  سرو کیک