احتمالا با شنیدن اسم پاپ کيک یا cake pops اولین سوالی که به ذهن آدم میرسه اینه که پاپ کیک چیست؟ این کیک دوست داشتنی که بهش پاپس کیک چوبی هم میگن، یه نوع کیکه که مثل کیک چوبی هندوانه و کیک چوبی گربه روی چوب مخصوص آبنبات چوبی سرو میشه. یعنی چی؟ یعنی برای تهیه کردنش باید این مراحل رو انجام بدین: پختن کیک، آماده کردن کرم پنیری، خرد کردن کیک و مخلوط کردنش با کرم پنیری، گرد کردن کیک ها، قرار دادن چوب آبنبات داخل کیک ها و در آخر تزیین اون ها. این کیک جذاب برای مهمونی های عصرونه، جشن تولد خصوصا برای بچه ها، عروسی ها و خلاصه همه مجالس یه انتخاب عالیه.

روکش پاپ کیک معمولا شکلات ذوب شده هست، که ما توی این دستور از شکلات سفید استفاده کردیم. برای کیک هم از کیک ساده وانیلی و برای کرم پنیری از نوع وانیلیِ اون استفاده کردیم. اما شما میتونین طبق سلیقه خودتون طعم کیک و تزییناتش رو تغییر بدین. اما مراحل کار به طور کلی همین هاست. راستی، پاپ کیک قالب نیاز نداره و فقط یه سری نکات و ریزه کاری داره که باید خوب دقت کنین. اما خیالتون راحت باشه که تهیه کردنش اصلا سخت نیست. پس خیال خرید پاپ کیک از بیرون رو از سرتون بیرون کنین. آستین ها رو بالا بزنین و همراه من باشین تا با هم یه پاپس کیک فوق العاده خوشمزه و آسون تهیه کنیم.

  پاپس کیک تولد  

طرز تهیه پاپ کیک

 

مرحله اول: تهیه کیک وانیلی

1- فر را روشن کنید و در دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود.

2- یک قالب کیک دایره ای به قطر 25 سانتی متر یا به شکل مربعی به اضلاع 20 سانتی متر بردارید. قالب کیک را با کمی روغن چرب کنید و روی آن مقداری آرد بپاشید.

3- در این مرحله از تهیه پاپ کیک باید یک کاسه بردارید. کره را به همراه شکر در آن بریزید. با همزن برقی به مدت 5 دقیقه بهم بزنید تا مخلوطی کرم رنگ با بافتی نرم به دست بیاید. حالا اسانس وانیل را اضافه کنید و بهم بزنید.

4- یکی از تخم مرغ ها را اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید. سپس تخم مرغ بعدی را در کاسه بریزید. نصف آرد سلف رایزینگ و نصف شیر را به ظرف اضافه کنید و تا حدی بهم بزنید که خوب مخلوط شوند. سپس این کار را برای مابقی شیر و آرد تکرار کنید.

5- حالا خمیر کیک را در قالبی که قبلا آماده کرده اید، بریزید. کیک را به مدت 35 تا 45 دقیقه در فر بگذارید تا بپزد. میتوانید برای اطمینان از پخت کیک از خلال دندان کمک بگیرید. حالا کیک را از فر خارج کرده و روی صفحه خنک کننده بگذارید تا کاملا خنک شود.

  تهیه کیک  

مرحله دوم: تهیه کرم پنیری وانیلی

1- برای تهیه کرم پنیری پاپ کیک ابتدا کره ای که در دمای اتاق نرم شده را با پنیر خامه ای به کمک همزن برقی مخلوط کنید.

2- حالا پودر قند و سپس اسانس وانیل را اضافه کرده و خوب بهم بزنید تا نرم و یک دست شود.

3- حالا آن را در یخچال بگذارید. کرم پنیری باید قبل از استفاده 30 دقیقه در یخچال باشد.

 

مرحله سوم: خرد کردن کیک

حالا کیک را در یک کاسه بزرگ خرد کنید. برای این کار میتوانید از دست و یا غذاساز کمک بگیرید. بخش های سفت کیک را با یک چاقوی تیز برش دهید تا خرده کیک ها یک دست باشند.

  خرد کردن کیک در کاسه  

مرحله چهارم: اضافه کردن کرم پنیری

در این مرحله از تهیه پاپ کیک باید تا حد امکان کیک را خرد و ریز کنید. سپس یک قاشق غذاخوری از کرم پنیری که آماده کرده اید را بردارید و به آن اضافه کنید. خوب بهم بزنید و بعد قاشق بعدی را اضافه کرده و با دست ورز دهید.

  مخلوط کیک و کرم پنیری  

مرحله پنجم: مرطوب شدن خمیر کیک

 هر وقت بافت پاپ کيک شما مانند عکس زیر نرم و مرطوب شد، دیگر نیازی به اضافه کردن کرم پنیری نیست. احتمالا تمام کرم پنیری لازم نمی شود. پس کم کم آن را اضافه کنید تا اندازه آن رعایت شود.

  ورز دادن خمیر کیک  

مرحله ششم: خمیر پاپ کیک را در یخچال بگذارید.

برای این که بفهمید بافت خمیر مناسب است یا نه، بخشی از آن را بردارید و در دست به شکل گلوله درآورید. اگر کرم پنیری را زیاد زده باشید، خمیر چسبناک و مرطوب است. در این صورت سنگین بوده و از چوب آبنبات جدا خواهد شد. در عین حال خمیر نباید خیلی هم خشک باشد و در دست خرد شود یا گلوله ترک بردارد. حالا روی کاسه را با سلفون بپوشانید. به مدت حداقل یک ساعت آن را در یخچال بگذارید تا بافت آن محکم شده و برای شکل دهی مناسب شود.

  تست کردن خمیر  

مرحله هفتم: شکل دهی به خمیر پاپ کیک

حالا یک تکه کوچک از خمیر بردارید و به آن شکل دهید. آن را در کف دست رول کنید و به اندازه توپ پینگ پونگ درآورید. نیازی نیست دایره ها بی نقص باشد. روی یک سینی کاغذ روغنی پهن کنید و پاپ کيک ها را روی آن بچینید. سینی را به مدت 15 تا 20 دقیقه (یا تا زمانی که منسجم و محکم شوند) در یخچال بگذارید.

  شکل دهی به خمیر پاپ کیک  

مرحله هشتم: ذوب کردن شکلات

شکلات سفید را در ظرف نشکن بریزید و آن را در مایکروویو بگذارید. حدود یک دقیقه حرارت مایکروویو را روی درجه متوسط بگذارید تا شکلات سفید ذوب شود. سپس آن را بردارید، کمی بهم بزنید و سی ثانیه دیگر مجددا در مایکروویو قرار دهید. (میتوانید به جای مایکروویو از بخار کتری، قابلمه یا سماور هم برای این کار استفاده کنید.)

  ذوب کردن شکلات  

مرحله نهم: قرار دادن چوب آبنبات

یک بار دیگر ظرف را از مایکروویو خارج کنید، بهم بزنید و برای سی ثانیه نهایی به مایکروویو برگردانید. اگر شکلات ذوب شده به قدر کافی نرم و روان نبود، میتوانید به ازای 400 گرم، یک یا دو قاشق غذاخوری روغن به آن اضافه کنید.

حالا یک سر یک چوب مخصوص آبنبات چوبی را در شکلات ذوب شده بزنید. سپس آن را در یک پاپ کیک فرو ببرید. چوب آبنبات باید میانه کیک قرار بگیرد. نه خیلی عمیق و نه خیلی کم عمق. کیک را روی کاغذ روغنی داخل سینی قرار دهید. حدود یک تا دو دقیقه طول میکشد که چوب آبنبات در کیک محکم شود.

  قرار دادن چوب آبنبات  

مرحله دهم: پوشاندن پاپ کیک با لایه شکلاتی

برای شکلاتی شدن کیک ها مطمئن شوید عمق و مقدار شکلات داخل کاسه مناسب باشد. چوب آبنبات ها را یکی یکی شکلاتی کنید و در کیک ها قرار دهید. حالا یکی از پاپ کيک ها را داخل شکلات غوطه ور کنید. دقت کنید که بدون نیاز به کج کردن کاسه تمام کیک شکلاتی شود. به آرامی کیک را به ظرف بزنید تا شکلات اضافی آن بریزد. این کار را برای تمام پاپ کيک ها تکرار کنید. برای راحتی و خوشگلی بیشتر کیک ها میتونید از قالب پاپس کیک هم استفاده کنید.

  شکلاتی کردن پاپ کیک  

مرحله آخر: تزیین پاپ کیک

شما میتوانید این کیک را به صورت ساده سرو کنید. هم چنین میتوانید روی آن ها ترافل رنگی، سس شکلات، انواع مغز، پودر نارگیل، اکلیل خوراکی یا شکر رنگی تزیین کنید. حتی میتوانید در شکلات سفید مقداری رنگ خوراکی بریزید تا شکلات به رنگ های مختلف داشته باشید. نوش جان.

  سرو پاپ کیک  

نکات کلیدی تهیه پاپ کیک

- تخم مرغ و شیر برای تهیه کیک باید در دمای محیط باشند و بعد با سایر مواد مخلوط شوند. هم چنین قبل از شروع کار، کره و پنیر خامه ای باید نرم شده و آرد و پودر قند باید الک شوند.

- این طرز تهیه پاپس کیک خوشمزه از سایت goodtoknow ترجمه شده است.

- به جای شکر آیسینگ یا پودر قند میتوانید یک پیمانه شکر معمولی را با یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت آسیاب کنید.

- شکر آیسینگ و شکر دانه ریز کمک می کند کیفیت کیک و تزیینات روی آن، بهتر شود.