تهیه ساق مرغ عسلی خیلی خیلی آسان است. فقط کافی است مواد سس را با هم مخلوط کنید و آن را همراه با ساق مرغ با پوست در فر قرار دهید. بعد از گذشت کمتر از یک ساعت، مرغ مغز پخت خوشمزه و آغشته به سسی غلیظ و عالی آماده میشود. از ساق مرغ عسلی میتوانید برای سرو در مهمانی ها و مجالس هم استفاده کنید چون خیلی راحت و سریع آماده میشود. شما میتوانید به راحتی مقدار مواد لازم را دو برابر کنید بدون این که زمان بیشتری برای تهیه ساق مرغ عسلی لازم باشد. این غذا همراه با پلو و کمی نخودفرنگی یا ذرت عالی میشود.

طرز تهیه: در ابتدا، سرکه بالزامیک، سس سویا، عسل و سیر رنده شده، نمک و فلفل را در کاسه کوچکی بریزید و با هم مخلوط نمایید. یک سینی گود یا ظرف پیرکس مناسب فر را آماده کنید. دمای فر را روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا در این مدت گرم شود.

ساق های مرغ را یکی یکی داخل سس فرو ببرید و خوب به آن آغشته کنید. سپس آنها را داخل سینی بچینید و سس باقیمانده را به طور یکنواخت روی مرغ ها بریزید. ظرف را به مدت 45 دقیقه در فر گرم شده قرار دهید تا مرغ به خوبی پخته و سس غلیظ شود.

بعد از گذشت 25 دقیقه، سینی را از فر خارج کنید و ساق ها را بچرخانید. دو طرف مرغ باید خوب سرخ شود. ساق های مرغ را از فر خارج کنید و در ظرف مورد نظر بچینید.

ساق مرغ عسلی

ساق مرغ عسلی را میتوانید همراه با پلو، نخود فرنگی و جعفری خرد شده سرو کنید.

ساق مرغ عسلی