شاید براتون سوال شده باشه که chicken kiev یا کیوسکی مرغ چیست یا اصلا کیوسکی چه غذایی است؟ الان خدمتتون عرض می کنم. کیفسکی یا کيوسکي یا کیویسکی گوشت یه غذای کلاسیکه که از اروپای شرقی اومده. یه روش فوق العاده برای سوخاری کردن و طعم دهی به مرغ که باعث میشه گوشت طعم منحصر به فردی پیدا کنه. البته روش های تهیه مختلفی برای این غذای لذیذ هست. ولی ما در مورد طرز تهیه کیفسکی خوش طعم اما ساده صحبت می کنیم که تهیه کردنش برای همه، در تمام سطوح مهارت در آشپزی، امکان پذیر باشه. در طرز تهیه های دیگه ای که وجود داره، گوشت رول میشه. چون این روش یکم دردسر داره ما از تکنیک برش لایه ای گوشت استفاده می کنیم.

در مورد طعم و عطر خوش این غذا هم که هر چی بگم کم گفتم. اگه شما هم مثل من عاشق غذاهایی مثل کراکت مرغ، مرغ سوخاری و یا شنیسل مرغ باشین، بدون شک عاشق کیویسکی هم میشین. چون به نظرم این روش، یکی از بهترین روش های تهیه مرغ سوخاریه. خب دیگه فکر می کنم نکته ای نمونده. آماده هستین با هم یه کیوسکی خوشمزه تهیه کنیم؟

 

طرز تهیه کیوسکی

 

مرحله اول: آماده سازی مواد میانی

در یک کاسه به اندازه متوسط کره، سیر رنده شده، آب لیمو، جعفری خرد شده تازه، نمک و فلفل سیاه بریزید. به کمک یک چنگال تمام مواد را با هم مخلوط کنید. ممکن است ذوب شدن کره و مخلوط شدن آن با آب لیمو چند دقیقه وقت بگیرد.

 

مخلوط کردن مواد میانی

مرحله دوم: برش دادن مرغ

در این مرحله از رسپی کیوسکی باید یک چاقوی نازک و تیز بردارید. سینه ی مرغ را از وسط و در راستای طول برش بزنید. ترجیحا دو نیمه ی سینه مرغ را یک اندازه و با ضخامتی یکسان ببرید. حالا با احتیاط یک برش مانند یک جیب داخل فیله مرغ ایجاد کنید. عمق این برش باید به اندازه ای باشد که با چاقو میتوانید جلو بروید، بدون این که انتهای جیب باز شود. دقت داشته باشید که باید انتهای این برش بهم متصل باشد تا مواد اولیه از آن بیرون نریزد. اندازه این برش جیب مانند، باید حدودا 5 در 7 سانتی متر باشد.

حالا یک قاشق غذاخوری از موادی که آماده کرده اید داخل فیله مرغ قرار دهید. آن را فشار دهید و محل برش را با کمک دست روی هم قرار دهید. یک طرف فیله های مرغ کیویسکی را با نمک و فلفل مزه دار کنید. سپس با احتیاط آن ها را بچرخانید و طرف دیگرشان را هم نمک و فلفل بزنید.

 

برش دادن مرغ کیوسکی

مرحله سوم: آماده سازی تکه های کیوسکی مرغ

سه کاسه بردارید. در هر یک از آن ها، آرد، تخم مرغ زده شده و پودر سوخاری بریزید. ابتدا تکه های مرغ را در آرد بزنید. سپس گوشت مرغ را کمی تکان دهید تا آرد اضافی آن بریزد. حالا تکه های گوشت را در تخم مرغ غوطه ور کنید و چند ثانیه در ظرف آن قرار دهید تا تمام سطح گوشت ها با مایه تخم مرغی پوشیده شود. در آخر تکه های کيويسکي مرغ را در ظرف پودر سوخاری بزنید. سپس تا مدتی که این کار را برای تکه های دیگر مرغ تکرار می کنید، قبلی ها را در یک دیس بزرگ بگذارید.

 

افزودن آرد سوخاری

مرحله چهارم: سرخ کردن کیوسکی مرغ

یک تابه با عمق زیاد را روی حرارت متوسط بگذارید. حدود یک سانتی متر از عمق تابه را با روغن پر کنید. یک تکه کوچک پودر سوخاری در روغن بیندازید تا وقتی روغن داغ شد، متوجه شوید. حالا دو یا سه تکه مرغ را در روغن داغ قرار دهید تا سرخ شود. حدودا 4 دقیقه طول می کشد تا یک سمت مرغ طلایی مایل به قهوه ای رنگ شود. حالا مرغ ها را برگردانید تا طرف دیگرشان هم خوب سرخ شود. این کار را برای همه تکه ها تکرار کنید.

 

سرخ کردن مرغ کیویسکی

مرحله پنجم: سرو غذا

تکه های آماده شده کیفسکی مرغ ( chicken kiev ) را در ظرف سرو بکشید. روی آن ها کمی نمک و مقداری جعفری تازه به همراه آب لیموی تازه بپاشید. نوش جان.

 

سرو کیوسکی مرغ خوشمزه

نکات کلیدی تهیه کیوسکی

- هنگام آماده سازی برش های مرغ، اگر به طور اتفاقی انتهای جیب را برش دادید و حفره ایجاد کردید، در نزدیکی حفره ایجاد شده از بیرون جیب، در جهت مخالف، یک برش نازک بزنید و آن قسمت گوشت را با دست روی حفره برگردانید تا آن را پوشش دهد.

- زمان سرو، هنگام برش مرغ، مراقب پاشیده شدن کره داغ از میان آن باشید.

- دستور تهیه کیویسکی مرغ فوق العاده خوشمزه از سایت natashaskitchen ترجمه شده است.