کوکو لوبیا سبز یکی از انواع کوکو هست که مثل کوکو سبزی و کوکو سیب زمینی خیلی خوشمزه و دوست داشتنیه. این کوکو میتونه به عنوان نهار یا شام و حتی در مهمونی ها سرو بشه. میشه اون رو با قالب های جذاب به اشکال مختلف تهیه کرد که برای بچه ها دوست داشتنی تر بشه. حتی خیلی راحت میشه اون رو با تزیین های خلاقانه به کوکو لوبیا سبز مجلسی تبدیل کرد. خلاصه که توی همه موقعیت ها، یه غذای همه فن حریفه!

برای تهیه خوشمزه ترین کوکوی لوبیا سبز راه های مختلفی وجود داره که شاید معروف ترینش کوکو لوبيا سبز تبريزي باشه. توی این مطلب ما قراره از کوکو لوبیا سبز بدون سیب زمینی و رژیمی صحبت کنیم. اما تو قسمت نکات از روش های دیگه هم صحبت می کنیم. دیگه به خودتون بستگی داره که چه روشی رو انتخاب کنین. اما بهتون اطمینان میدم این روش آسونی که قراره آموزشش بدم بهتون یه کوکو با بافتی ترد و طعمی معرکه میده. این روش یه خوبی داره، اونم اینه که به کمکش راحت میتونین کوکو لوبیا سبز با پنیر پیتزا تهیه کنین. فقط لازمه توی مرحله سوم، هر چقدر که دوست دارین پنیر توی مواد کوکو بریزین. بیشتر از این منتظرتون نمیذارم. بریم سراغ تهیه این کوکوی جذاب!

 

طرز تهیه کوکو لوبیا سبز

 

1- پیاز را خوب بشویید و به صورت نگینی خرد کنید. در یک تابه نچسب با اندازه متوسط یک قاشق غذاخوری روغن بریزید. تابه را روی حرارت متوسط بگذارید و پیازها را به آن اضافه کنید. اجازه دهید پیازها به مدت 5 تا 8 دقیقه در تابه سرخ شده و طلایی رنگ شوند.

 

تفت دادن پیاز

2- در همین حین که پیازها تفت می خورند، لوبیا سبز را خرد کنید و با مقدار کمی آب در قابلمه بریزید تا بپزد. حدود ده دقیقه کافی است. آب داخل قابلمه نباید زیاد باشد. حالا پیاز و لوبیا سبز را با هم مخلوط کرده و خوب بهم بزنید. تابه ای که با آن پیاز را سرخ کردید، به کمک یک حوله کاغذی تمیز کنید و دوباره روی حرارت ملایم بگذارید. سپس کمی روغن به آن اضافه کنید تا گرم شود.

 

مخلوط کردن مواد کوکو

3- در یک کاسه به ابعاد کوچک، تخم مرغ ها را خوب با هم بزنید. سپس خامه، نمک و فلفل را اضافه کنید. به هم زدن ادامه دهید تا حدی که یک دست شوند. حالا مخلوط پیاز و لوبیا سبز را به همراه مخلوط تخم مرغی در تابه نچسب روی حرارت بریزید. خوب بهم بزنید تا مواد کوکو لوبیا سبز کاملا با هم ترکیب شوند.

 

ریختن مواد کوکو در تابه

4- حالا سطح کوکوی لوبیا سبز رژیمی را به کمک کفگیر کمی در تابه صاف کنید تا کوکو ظاهر بهتری داشته باشد. برای پخت یک سمت از این کوکو به حرارت متوسط اجاق گاز و 15 تا 20 دقیقه زمان نیاز است. سپس با احتیاز آن را برگردانید تا طرف دیگر آن به مدت 10 دقیقه بپزد. هم چنین می توانید کوکو را به کمک سرخ کن بپزید. در این صورت نیازی به برگرداندن کوکو نیست و تنها 5 تا 8 دقیقه زمان کافی است.

 

سرخ شدن کوکو لوبیا سبز

5- حالا کوکو را از روی حرارت بردارید. حدودا 5 دقیقه صبر کنید تا خنک شود. سپس آن را از تابه خارج کنید و در ظرف سرو بکشید. برای تزیین کوکوی لوبیا سبز مجلسی میتوانید از زرشک، مغز گردو و یا برگ سبزیجاتی مثل نعنا کمک بگیرید. کوکو را به همراه انواع نان میتوانید سرو کنید. نوش جان.

 

کوکو لوبیا سبز مجلسی

نکات کلیدی تهیه کوکوی لوبیا سبز

- طرز تهیه این کوکوی لوبیا سبز آسان و لذیذ از سایت chileanfoodandgarden ترجمه شده است.

- کوکو لوبیا سبز با سیب زمینی هم تهیه می شود. روش دیگری که برای تهیه این کوکو وجود دارد این است که دو عدد سیب زمینی را نگینی خرد کرده و سرخ کنید. سپس به مواد کوکو اضافه کنید. در این روش از هویج، فلفل دلمه ای، سیر، قارچ و ... هم استفاده می شود. که برای اضافه کردن هر کدام از این مواد به کوکو لازم است آن ها را تفت داده یا بپزید و بعد در کوکو بریزید.

- می توانید به روش دوم تهیه این کوکو، مغز گردو، گوجه گیلاسی، آرد گندم، گوشت چرخ کرده و بیکینگ پودر هم اضافه کنید. در این صورت کوکو لوبیا سبز تبریزی تهیه کرده اید.

- میزان اضافه کردن مواد اولیه در کوکوی لوبیا سبز با سیب زمینی به این صورت است که باید میزان لوبیا سبز غالب باشد. مثلا به ازای 450 گرم لوبیا سبز، دو هویج کوچک، یک سیب زمینی بزرگ، حدودا 200 گرم گوشت چرخ کرده و یکی دو حبه سیر کافی است.

- در صورت تمایل میتوانید لوبیا سبز را با کمی زردچوبه، پودر کاری، دارچین و ادویه های دلخواه بپزید که طعم دار شود.

- علت وارفتن کوکو لوبیا سبز می تواند وجود آب زیاد در مواد کوکو و یا کم بودن میزان تخم مرغ یا آرد باشد. اگر احساس می کنید کوکوی شما تراکم و چسبندگی خوبی ندارد میتوانید به آن تخم مرغ اضافه کنید.