درست کردن شیرینی برای همه کدبانوها یه سرگرمی به حساب میاد. معمولا همه شما عزیزان برای یک بارم که شده درست کردن شیرینی رو امتحان کردین. بعضی شیرینی ها به راحتی توی خونه آماده میشن و به این ترتیب توی هزینه های خانواده صرفه جویی میشه. توی مطالب گذشته شیرینی هایی مثل شیرینی قیطونی، تارت گردویی، شیرینی اتابکی، شیرینی شستی و ... رو به شما عزیزان آموزش دادیم. امروز هم می خوام یه شیرینی خوشمزه و آسون و متفاوت دیگه به نام شیرینی شعریه چوبی بهتون یاد بدیم.

قبل از اینکه طرز تهیه اش رو بهتون بگم کمی در مورد مواد اولیه اش براتون توضیح بدم. داخل این شیرینی از یه نوع رشته استفاده میشه که بهش رشته شعریه یا رشته عربی میگن. این رشته رو میتونید از لوازم قنادی ها تهیه کنید. با این رشته خوراکی های دیگه ای مثل حلوا شعریه یا باقلوا شعریه هم می تونید درست کنید. شیر عسلی که توی این شیرینی مصرف میشه اون رو خیلی مقوی میکنه. خواص شیر عسل خیلی زیاد و مصرفش برای بدن خیلی مفیده.

با ما همراه شوید تا طرز تهیه شیرینی شعریه چوبی را یاد بگیرید و اون رو برای خونواده و بچه هاتون درست کنید. مطمئن باشید از طعم بی نظیرش خیلی لذت می برید.

طرز تهیه شیرینی شعریه چوبی

 

1- برای درست کردن این شیرینی ابتدا شیر خشک را داخل یک تابه تفت دهید تا کمی تغییر رنگ دهد. وقتی این تغییر رنگ ایجاد شد حرارت را خاموش کرده و شیر خشک را الک کنید و آن را کنار بگذارید.

  مواد لازم برای شعریه چوبی

2- سپس شعریه های خرد شده را تفت دهید. وقتی این رشته نیز تغییر رنگ داد، کره را به آن اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید. اکنون شیر عسلی را داخل ظرف ریخته و دوباره تفت دهید.

3- پس از انجام مراحل بالا و خیلی سریع خامه را به مواد اضافه کرده و مخلوط کنید. سپس شیر خشک و بیسکویت پتی بور پودر شده را داخل مواد بریزید و کاملا هم بزنید. وقتی همه مواد مخلوط شدند تابه را از روی شعله برداشته و بگذارید مواد شیرینی خنک شود.

  مراحل آماده سازی شعریه چوبی

4- پس از اینکه مواد خنک شد یک عدد بیسکویت مادر برداشته و مقداری از مواد شیرینی را روی آن پخش کنید. سپس یک چوب بستنی روی آن بگذارید و مقداری دیگر از مواد را روی آن گذاشته و پهن کنید. در نهایت یک بیسکویت دیگر را روی آن قرار دهید.

  گذاشتن مواد روی چوب بستنی     نحوه گذاشتن مواد شیرینی در بیسکویت

5- وقتی تمام شیرینی شعریه چوبی را آماده کردید شکلات تخته ای را روی بخار آب ذوب کنید. وقتی همه شکلات آب شد آن را داخل یک لیوان بریزید و شیرینی ها را یکی یکی داخل شکلات ذوب شده فرو ببرید. باید تمام سطح و اطراف آن ها به شکلات آغشته شود. سپس شیرینی ها را روی یک سینی که از قبل آماده کرده اید و روی آن کاغذ روغنی پهن شده قرار دهید تا شکلات سفت شود.

  گذاشتن شیرینی آماده در شکلات

نکات کلیدی برای تهیه شیرینی شعریه چوبی

- اگر شکلات تلخ دوست ندارید می توانید از شکلات شیرین و یا شیری استفاده کنید. اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که مواد شیرینی و بیسکویت مادر شیرین هستند و با شکلات تلخ ترکیب خوشمزه ای را ایجاد می کنند. راهنمای خرید شکلات تخته ای می‌تواند در انتخاب شکلات به شما کمک کند.

- نیازی به چرب کردن کاغذ روغنی نیست چون وقتی شکلات سفت شود به راحتی از کاغذ جدا می شود.

- می توانید از بیسکویت های دیگر نیز به جای بیسکویت مادر استفاده کنید.

  منبع: اینستاگرام @fatemeh_zayani