پیاز سوخاری یکی از خوشمزه ترین و در عین حال جذاب ترین میان وعده ها و پیش غذاهاست که تقریبا در منوی همه ی رستوران ها دیده میشه. پیاز سوخاری انواع مختلف داره. بعضی ها اون رو به شکل ساده سرو می کنن و بعضی دیگه با اضافه کرده پنیر موزارلا یا پنیر چدار به اون، پیاز سوخاری پنیری درست می کنن. اگه قبلا پیاز سوخاری رو امتحان کرده باشید، می دونید که اغلب اون رو به شکل حلقه ای درست می کنن. در این مطلب ما طرز تهیه ی یه شکل جدید از پیاز سوخاری رو بهتون آموزش می دیم. پیاز سوخاری گل یکی از زیباترین روش ها برای درست کردن پیاز سوخاریه که اغلب آشپزهای ماهر برای تزیین بشقاب سرو از اون استفاده می کنن.

پیاز سوخاری گل به اسم پیاز سوخاری شکفته هم شناخته میشه. پیاز سوخاری به شکل گل مثل سایر پیازهای سوخاری طعم فوق العاده خوشمزه و بافت ترد و لذیذی داره. پیاز سوخاری به شکل گل علاوه بر مزه و طعم بی نظیر، ظاهر فوق العاده زیبایی داره. در نتیجه می تونید از اون برای تزیین کنار همه ی غذاها از جمله مرغ سوخاری استفاده کنید و به سفره و میزتون جلوه بدید. مهمترین نکته در طرز تهیه پیاز سوخاری به شکل گل علاوه بر طعم فوق العاده و ظاهر زیبا، روش پخت آسون اونه. برای درست کردن پیاز سوخاری گل به مواد اولیه و یا زمان زیاد نیاز ندارید. بلکه می تونید با ساده ترین مواد اولیه و در کمترین زمان ممکن این میان وعده ی خوشمزه رو درست کنید. مهمترین نکته در طرز تهیه پیاز سوخاری گل، روش برش زدن اونه. شما باید بتونید پیاز رو به شیوه ای برش بزنید که اولا شبیه به گل بشه، ثانیا قسمت های مختلف پیاز از هم جدا نشه. فراموش نکنید که حتما پیاز سوخاری گل رو به همراه سس مخصوص سرو کنید. شما می تونید سس مورد علاقه تون رو از بین انواع سس خونگی انتخاب کرده و در کنار پیاز سوخاری سرو کنید.

 

طرز تهیه پیاز سوخاری به شکل گل

 

۱- ابتدا پیاز را بشویید و پوست بکنید.

۲- سپس پیاز را صاف روی تخته قرار دهید. به طوری که انتهای پیاز رو به بالا باشد.

۳- پیاز را به شکل عمودی (از انتها به سمت پایین) برش بزنید. حدودا ۱۰ برش با فاصله های یکسان روی پیاز ایجاد کنید. دقت کنید پیاز را طوری برش بدهید که از انتهای پیاز جدا نشود. برای این کار، برش را کمی پایین تر از قسمت انتهایی پیاز شروع کنید. سپس به آرامی هر قسمت پیاز را با دست باز کنید تا پره های پیاز کمی از هم جدا شوند.

  پیاز سوخاری گل  

۴- داخل کاسه ای، آرد، پودر سیر، نمک، فلفل، پاپریکا و سایر ادویه های مورد نظر خود را ریخته و همه ی آن ها را با هم مخلوط کنید.

۵- در کاسه ای دیگر، تخم مرغ ها را شکسته و با همزن دستی یا چنگال خوب بزنید تا کاملا یکدست شوند.

۶-  پیاز درسته را ابتدا در کاسه ی مخلوط آرد بغلتانید. به طوری که تمام قسمت های برش خورده به آرد و سایر مواد آغشته شوند. برای این کار می توانید با استفاده از قاشق، مخلوط آرد را لا به لای پره های پیاز بریزید.

  پیاز شکفته  

۷- سپس پیاز آغشته به آرد را داخل کاسه ی تخم مرغ بغلتانید تا تمام قسمت های آن کاملا خیس شود.

۸- مجددا پیاز را داخل مخلوط آرد بغلتانید و تمام قسمت های آن را به آرد آغشته کنید.

۹- داخل قابلمه ای کوچک مقدار زیادی روغن بریزید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا روغن کاملا داغ شود.

۱۰- پیاز آغشته به مواد را به آرامی به کمک انبر آشپزخانه داخل روغن داغ قرار دهید و سرخ کنید. روغن باید کاملاً پیاز را بپوشاند و دمای حدود ۱۷۵ درجه سانتیگراد باشد.

۱۱- بعد از حدود ۱۰ دقیقه که پیاز کاملاً طلایی رنگ شد، آن را از روغن خارج کرده و روی دستمال کاغذی حوله ای قرار دهید تا روغن اضافه ی آن گرفته شود.

۱۲- روی پیاز سوخاری به شکل گل کمی جعفری تازه بپاشید و آن را با سس دلخواه خود سرو کنید.

  پیاز سوخاری شکفته  

نکات کلیدی طرز تهیه پیاز سوخاری  گل

- می توانید تخم مرغ ها را با کمی شیر رقیق کنید. این کار کمک میکند پیاز راحت تر به مواد آغشته شود.

- بهتر است پیاز را بعد از آغشته کردن به مواد، به مدت ۱۵ تا ۶۰ داخل یخچال قرار دهید تا استراحت کند. به این ترتیب مواد اطراف پیاز خودش را میگیرد و کار با آن راحت تر می‌شود.

- به دلخواه می توانید کمی آرد سوخاری نیز به مخلوط آرد اضافه کنید.

- شما می توانید از ادویه های دلخواه خود از جمله آویشن و سایر ادویه های معطر برای درست کردن پیاز سوخاری به شکل گل استفاده کنید. کافی است آن ها را به مخلوط آرد اضافه کرده و پیاز را داخل آن بغلتانید.

- تصاویر از : mary_zeyninezhad