این تارت بادمجان لذیذ و زیبا را حتماً باید امتحان کنید، مخصوصاً که تهیه آن هم خیلی راحت است. در ضمن این غذا برای گیاهخوارانی که تخم مرغ و پنیر میخورند هم گزینه خیلی خوبی است. در تهیه این تارت، علاوه بر بادمجان میتوانید از هر نوع سبزیجاتی که در یخچال دارید استفاده کنید. برای رنگ و آب زیباتر میتوانید از فلفل های رنگارنگ استفاده کنید. قارچ و پیازچه هم میتوانند تارت شما را پرمایه تر کنند.

تهیه خمیر پای قبلاً آموزش داده شده و بهتر است آن را از قبل تهیه کنید و در یخچال قرار دهید. به این ترتیب آماده کردن تارت بادمجان فقط نیم ساعت طول میکشد. نکته مهمی که در این دستور وجود دارد این است که بهتر است خمیر چند دقیقه از قبل بدون مواد داخل تارت پخته شود. این کار باعث میشود خمیر به خوبی پخته و برشته شود.

طرز تهیه: فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد از قبل گرم کنید. خمیر پای را در یک قالب پای پهن کنید و گوشه های اضافی که از لبه قالب بیرون زده است را با دست جدا کنید. در سطح خمیر با چنگال سوراخ هایی ایجاد کنید تا خمیر در فر پف نکند. 10 دقیقه در فر قرار دهید تا پخته شود.

در همین حین، روغن زیتون را در تابه ای بریزید و روی شعله متوسط داغ کنید. بادمجان، پیاز و تره فرنگی را خرد کنید. بادمجان را در تابه بریزید و حدود 5 دقیقه تفت بدهید تا نرم شود. به آن نمک و فلفل اضافه کنید و هم بزنید. وقتی بادمجان نرم شد آن را از تابه خارج کنید و در کاسه ای بریزید.

حال، پیاز، تره فرنگی و فلفل خرد شده را همراه با پودر کاری و کمی نمک داخل تابه بریزید و تفت بدهید تا نرم شوند. این مخلوط را به بادمجان سرخ شده اضافه کنید و با آن مخلوط نمایید. 5 دقیقه صبر کنید تا خنک شود.

تارت بادمجان

وقتی سبزیجات خنک شدند آنها را با پنیر خامه ای و تخم مرغ مخلوط کنید. این مخلوط را داخل نان تارت نیمه آماده بریزید و پخش کنید. تارت را حدود نیم ساعت در فر بگذارید تا خمیر آن طلایی و کاملاً پخته شود. وقتی تارت بادمجان کمی خنک شد آن را برش بزنید و سرو نمایید.

تارت بادمجان

نکته: برای مجالس، میتوانید این تارت ها را از قبل تهیه و در فریزر نگه دارید. در موقع سرو فقط چند دقیقه آنها را در فر قرار دهید تا گرم شوند.

 می تونی نان تارت آماده رو از فروشگاه اینترنتی ایران کوک با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت بخری و در کمترین زمان تحویل بگیری:)

خرید نان تارت آماده