استیک با کلم بروکلی یکی از سالم ترین و مقوی ترین غذاهایی است که میتوانید به آسانی تهیه کنید و از آن لذت ببرید. گوشت گاو به صورت قطعات باریک در میاید و نیم ساعت در مخلوطی از نشاسته و پودر سیر خیس میخورد. این کار باعث میشود طعم و بافت استیک بعد از پخت بهتر شود. بعد از پخت، گوشت با کلم بروکلی و پیاز تفت داده شده و یک سس مخصوص مخلوط میشود. استیک با کلم بروکلی را اغلب با پلوی داغ و تازه سرو میکنند. این غذا در اصل غذایی چینی است و در رستوران های چینی مشابه آن پیدا میشود. اما این نسخه خانگی از هر استیک با کلم بروکلی که در رستوران خورده باشید بهتر و لذیذتر است.

طرز تهیه: ابتدا 2 قاشق از نشاسته ذرت را با پودر سیر و 2 قاشق آب در کاسه ای بریزید و هم بزنید تا نشاسته در آب حل شود. گوشت استیک را به صورت تکه های باریک برش بزنید. حال گوشت را داخل مخلوط نشاسته بریزید و زیر و رو کنید. بگذارید نیم ساعت گوشت در این مخلوط بماند.

استیک با کلم بروکلی

تابه بزرگی را روی شعله زیاد قرار دهید. 1 قاشق روغن زیتون برتر داخل آن بریزید تا داغ شود. سپس گوشت آغشته به مخلوط نشاسته را در روغن سرخ کنید تا دو طرف آن به مقدار دلخواه شما سرخ شود. سپس گوشت را از تابه خارج کنید و گرم نگه دارید.

گل های کلم بروکلی را از هم جدا کنید و همراه با پیاز خرد شده در روغن باقیمانده در همان تابه تفت بدهید (4-5 دقیقه).

استیک با کلم بروکلی

حال گوشت را به تابه برگردانید. سس سویا، شکر قهوه ای، زنجبیل و 1 قاشق نشاسته ذرت باقیمانده و نصف پیمانه آب را مخلوط کنید و به محتویات تابه اضافه نمایید. به مدت 2 دقیقه به پخت ادامه دهید و مرتب هم بزنید.

استیک با کلم بروکلی

استیک با کلم بروکلی را همراه با پلوی داغ سرو کنید.

استیک با کلم بروکلی