درست کردن یه میان وعده ی خوشمزه یکی از دغدغه های بسیاری از خانم‌ هاست. میان وعده ای سالم که در کمترین زمان و بدون نیاز به مواد اولیه ی خاص درست بشه. پیاز سوخاری یکی از خوشمزه ترین و به صرفه ترین فینگرفودهاس که طرفدارهای زیادی داره. خیلی ها خود پیاز رو دوست ندارن اما پیاز سوخاری با طعم متفاوت و خاصی که داره می تونه نظر خیلی ها رو عوض کنه! پیاز سوخاری معمولا به شکل حلقه ای در طعم های مختلف درست میشه. پیاز سوخاری حلقه ای طعم جالبی داره، مخصوصا اگه اون رو با انواع سس های خوشمزه از جمله سس پنیری سرو کنید. پیاز سوخاری پیش غذای ارزونیه و خیلی راحت و سریع آماده میشه. علاوه بر این برای درست کردن پیاز سوخاری حلقه ای نیازی به تهیه ی مواد اولیه ی خاصی ندارید. چون قطعا پیاز تو همه ی خونه ها وجود داره! می تونید اون رو به راحتی سرخ کرده و با سس دلخواه تون سرو کنید.

پیاز سوخاری حلقه ای به روش های مختلف درست میشه. بعضی از افراد پیاز سوخاری با خمیر بنیه رو ترجیح میدن و بعضی دیگه اون رو با پودر سوخاری درست می کنن. هر کدوم از روش های درست کردن پیاز سوخاری طعم خاص خودشون رو داره. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه پیاز سوخاری حلقه ای با پودر سوخاری رو بهتون آموزش بدیم. پیاز سوخاری یه اسنک و یا فینگرفود سالم برای همه اس که می تونید هر زمان که خواستید اون رو در کمترین زمان ممکن درست کنید. تا انتهای مطلب با ما همراه بشید و نکات کلیدی طرز تهیه پیاز سوخاری حلقه ای رو از دست ندید!

 

طرز تهیه پیاز سوخاری حلقه ای

 

۱- ابتدا پیازها را شسته، پوست کنده و به صورت ورقه ورقه برش دهید. سپس حلقه های پیاز را از هم جدا کنید. به همین سادگی شما تعداد زیادی پیاز حلقه ای خواهید داشت!

۲- پیازهای حلقه شده را به مدت ۱۰ دقیقه در آب سرد و نمک قرار دهید. سپس آن ها را آبکشی کنید.

۳- ۳ ظرف مختلف تعیین کنید: داخل ظرف اول آرد سفید، پودر سیر یا موسیر، نمک، فلفل، زردچوبه را ریخته و با هم مخلوط کنید. سپس پیازهای حلقه شده را داخل آن ها بغلتانید.

۴- در ظرف دوم، یک قاشق مربا خوری آرد، نمک، زردچوبه و پودر سیر را ریخته و تخم مرغ ها را به آن ها اضافه کنید. همه ی مواد را با همزن دستی خوب بزنید تا تخم مرغ ها کاملا با مواد خشک مخلوط و یکدست شوند.

۵- در ظرف سوم، مقداری پودر سوخاری بریزید. در این مرحله پیازهای حلقه شده را ابتدا در مخلوط تخم مرغ و سپس در پودر سوخاری بغلتانید. این کار را دو مرتبه تکرار کنید تا پیازها کاملا به تخم مرغ و پودر سوخاری آغشته شوند.

۶- داخل تابه یا قابلمه مقدار زیادی روغن بریزید. آن را روی حرارت بالا قرار داده و اجازه دهید تا روغن کاملا داغ داغ شود.

۷- پیازها را دانه دانه داخل روغن داغ بیندازید. آن ها را داخل روغن بچرخانید تا تمام قسمت‌ های پیاز به خوبی سوخاری شوند.

۸- بعد از آن که پیازها طلایی رنگ شدند، آن ها را از روغن بیرون آورده و روی دستمال کاغذی حوله ای قرار دهید تا روغن آن ها کاملا گرفته شود.

۸- روی پیازها کمی جعفری خرد شده بریزید و آن ها را با سس مخصوص سرو کنید.

 

طرز تهیه پیاز سوخاری

نکات کلیدی طرز تهیه پیاز سوخاری حلقه ای

- برای درست کردن پیاز سوخاری حلقه ای حتما از پیاز های درشت استفاده کنید.

- صخامت حلقه های پیاز نباید بیش از حد نازک و یا بیش از حد پهن باشد.

- پیاز سوخاری حلقه ای رو می تونید به صورتی پنیری نیز درست کنید. کافی است بین دو حلقه پیاز پنیر قرار دهید. استفاده از ژامبون در لایه های پیاز هم طعم پیاز سوخاری را فوق العاده می کند.

- برای هر پیاز یک عدد تخم مرغ درشت یا دو عدد تخم مرغ کوچک کافی است.

- می توانید پیازها را داخل مواد بغلتانید و بعد فریز کنید و هر زمان که خواستید آن ها را سرخ کنید.

- پیازها را می توانید از شب قبل آماده کرده و داخل یخچال نگهداری کنید. کافی است چند دقیقه قبل از سرو آن ها را سرخ کنید.

- پیازهای حلقه شده را حتما با دمای بالا سرخ کنید.

- پیاز سوخاری حلقه ای رو می تونید در کنار پیتزا یا مرغ سوخاری سرو کنید.

- پیاز سوخاری را گرم سرو کنید.

-  برای تزیین پیاز سوخاری می توانید علاوه بر جعفری خرد شده، از کنجد و یا پنیر پارمزان نیز استفاده کنید.

- تصاویر از : alikfc_mcdonalds ،  aftabgardan_fastfood