کوکوی گل کلم ساده و خوشمزه برای یک شام وسط هفته عالی است. روزهایی که خسته هستید و میخواهید یک شام آسان و در عین حال لذیذ داشته باشید که برای شما و عزیزانتان مفید هم باشد، کوکوی گل کلم گزینه خیلی خوبی است. گل کلم یکی از مفیدترین و کم کالری ترین سبزیجات است که در همه فصول سال هم پیدا میشود و استفاده از آن در غذا فیبر مورد نیاز بدن شما را تأمین میکند. با پختن و رنده کردن گل کلم میتوان غذاهای متنوع و خوشمزه ای درست کرد. در ضمن با اضافه کردن مواد مختلف به آن میتوان طعم های جدیدی خلق کرد. مثلاً در اینجا با اضافه کردن کمی پنیر چدار و پارمزان کوکوی گل کلم یک طعم پنیری عالی پیدا میکند و بافتش کمی کشدار میشود. علاوه بر این شما میتوانید ادویه های کوکو را به سلیقه خود کم و زیاد کنید و به این ترتیب به طعم دلخواه خودتان برسید.

طرز تهیه کوکوی گل کلم

ابتدا گل کلم را تکه تکه کنید و در آب جوش بپزید تا نرم شود (حدود 8-10 دقیقه). حال گل کلم آبپز شده را آبکش کنید و داخل غذاساز خرد کنید تا به تکه هایی به اندازه برنج تبدیل شود. میتوانید این کار را با چاقو هم انجام دهید، فقط زمان بیشتری احتیاج دارد.

گل کلم خرد شده را با پنیر چدار، پنیر پارمزان، تخم مرغ، آرد سوخاری، پودر سیر، نمک و فلفل به خوبی مخلوط کنید.

کوکوی گل کلم

تابه مورد نظر را روی شعله قرار دهید و داغ کنید. کف آن به مقدار کافی روغن مناسب سرخ کردن بریزید. مخلوط گل کلم را به شکل دایره هایی به سایز دلخواه در بیاورید و در تابه بگذارید.

کوکوی گل کلم

هر طرف از کوکوی گل کلم را 3-4 دقیقه سرخ کنید تا طلایی رنگ شود و خودش را بگیرد.

کوکوی گل کلم

این کوکوی خوشمزه را همراه با ماست یا سس دلخواه خود سرو کنید. میتونید کمی از پنیر چدار را هم برای تزیین نگه دارید.

کوکوی گل کلم