شیرینی گردویی حلالی

اینجا با یک عصرانه عالی آشنا میشوید که میتوانید آن را در روزهای خنک پاییزی همراه با چای یا قهوه میل کنید. شیرینی گردویی حلالی ساده تر از آنچه تصورش را میکنید تهیه میشود. فقط احتیاج به 5 ماده اولیه ساده دارد که احتمالاً همین الان در خانه شما پیدا میشود. برای تهیه خمیر حتی استفاده از همزن برقی هم ضرورت ندارد. میتوانید از همزن دستی استفاده کنید و مواد را با دست به شکل حلالی در بیاورید. در ضمن خمیر را میتوان از چند روز یا حتی چند ماه قبل هم تهیه کرد به این ترتیب شیرینی گردویی حلالی نرم و خوشمزه در کمتر از 20 دقیقه آماده میشود.

شیرینی گردویی حلالی

طرز تهیه: ابتدا فر را با دمای 150 درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه بدهید گرم شود. روی یک سینی فر نیز کاغذ روغنی بکشید و آن را کنار بگذارید.

گردو را داخل غذا ساز یا آسیاب بریزید و بزنید تا کاملا پودر شود. حال پودر گردو را به کاسه ای منتقل کنید. بگذارید کره به دمای اتاق برسد. سپس آن را همراه با آرد، پودر قند و وانیل به گردو اضافه کنید.  مواد را با همزن با هم مخلوط کنید. در آخر خمیر را با دست به شکل گلوله ای در بیاورید.

به اندازه یک قاشق چایخوری از خمیر را بردارید و آن را به شکل لوله کوچکی در بیاورید. سپس دو طرف آن را کمی خم کنید تا به شکل حلالی در بیاید. حلال فرم گرفته را روی سینی فر آماده شده قرار دهید. این کار را برای خمیر باقیمانده هم تکرار کنید.

سینی را 15-20 دقیقه در فر قرار دهید. شیرینی باید هنوز سفید و کمی نرم باشد. اجازه ندهید قهوه ای رنگ شوند. چون در این صورت شیرینی خشک خواهد شد. بلافاصله بعد از خارج کردن از فر، روی شیرینی گردویی حلالی پودر قند بپاشید و بگذارید کاملاً خنک شود.

شیرینی گردویی حلالی

نکته: میتوانید خمیر شیرینی را از قبل تهیه کنید. این خمیر را میتوان تا 6 ماه در فریزر نگه داشت.