قرار دادن یک دسر خوش آب و رنگ سر سفره یا میز غذا به جز اینکه سفره هامون رو جذابتر می کنه می تونه همه رو سر حال بیاره چونکه اصولا همه از خوردن دسر لذت می برن. گاهی وقت ها درست کردن دسر ممکنه زمان بر و پر هزینه باشه ولی هستن دسرهایی که درست کردنشون راحت و کم هزینه است و با کمی ابتکار می تونیم جلوه بهتری به دسرهای راحت بدیم و تبدیلشون کنیم به دسری شیک و مجلسی. ژله ها از دسرهای راحت و محبوب است که به خاطر رنگ های جذابشون خیلی ها رو به راحتی جذب خودشون می کنن. دسر ژله ای انواع مختلفی داره. می تونیم ژله رو با انواع میوه و مواد ترکیب کنیم و در مناسبت های مختلف از خوردنشون لذت ببریم: ژله با خامه، ژله بستنی، ژله با میوه، ژله رولی، کیک ژله، ژله تزریقی، ژله چند رنگ یا ژله رنگین کمان، ژله انار سه رنگ و... از نمونه های دسر ژله ای است که می تونیم خیلی راحت تهیه کنیم.

همیشه شب یلدا بهونه خوبیه برای دور هم بودن و خوردن خوراکی های خوشمزه و خوش آب و رنگ. در ادامه این متن قصد داریم به شما بگیم که چطور ژله انار سه رنگ مجلسی مناسب شب یلدا آماده کنید و در کنار کسانی که دوستشون دارید از خوردنش لذت ببرید.

طرز تهیه ژله انار سه رنگ

 

مرحله اول:

ابتدا 1 پیمانه دانه انار را داخل قالب بریزید و پخش کنید ، 1 بسته پودر ژله انار را با با 1 پیمانه آب جوش حل کنید و وقتی شفاف شد با 1/2 لیوان آب سرد مخلوط کنید و روی دانه های انار بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

ژله میوه ای

مرحله دوم:

پس از اینکه ژله بسته شد 1 پیمانه باقی مانده دانه های انار را روی ژله بریزید و پخش کنید سپس بسته دوم ژله انار را آماده کنید ( 1 بسته پودر ژله انار را با با 1 پیمانه آب جوش حل کنید و وقتی شفاف شد با 1/2 پیمانه آب سرد مخلوط کنید ) و روی لایه قبلی بریزید و مجدد داخل یخچال قرار دهید تا بسته شود.

ژله میوه ای

مرحله سوم:

برای تهیه لایه کرم خامه ای ابتدا شیر و شکر را درون قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید ، مخلوط کنید تا شکر حل شود سپس از روی حرارت بردارید و خامه و وانیل را به ان اضافه کنید ؛ ورقه های ژلاتین را داخل کاسه ای بریزید و چند قاشق آب به ان اضافه کنید و روی حرارت بخار آب قرار دهید و پس از اینکه نرم شد به مخلوط شیر و خامه اضافه کنید ( شیر باید ولرم باشد تا نبرد ).

 

مرحله چهارم:

کرم خامه ای را روی ژله انار که بسته شده است بریزید و قالب را مجدد داخل یخچال قرار دهید تا ژله بسته شود سپس ژله سبز را آماده کنید ( 1 بسته پودر ژله را با با 1 پیمانه آب جوش حل کنید و وقتی شفاف شد با 1/2 پیمانه آب سرد مخلوط کنید ) و روی باقی لایه ها بریزید و در یخچال قرار دهید تا خوب سرد و سفت شود.

 

مرحله پنجم:

پس از آماده شدن قالب ژله را کمی داخل آب داغ قرار دهید و پس از اینکه از قالب جدا شد در داخل ظرف برگردانید ، برش بزنید و سرو کنید.